Patronate și sindicate

Transportatorii italieni acuză Austria de birocrație excesivă

Italienii acuză Austria de birocrație, din cauza numărul excesiv de documente pe care autoritățile îl solicită transportatorilor străini începând cu 1 ianuarie 2017.

După cum știți, începând cu 1 ianuarie 2017, Austria a introdus legea salariului minim ca măsură împotriva dumpingului social. Astfel, camioanele străine care încarcă, descarcă sau fac cabotaj în acesată țară trebuie să prezinte dovezi cu privire la remunerația șoferilor, care trebuie să fie în conformitate cu legea salariului minim, despre care noi am scris în detaliu aici – https://bit.ly/LegeaSalariuluiMinimAustria

Transportatorii italieni acuză Austria de birocrație excesivă

Conform acestei legi, agenții economici (firme de transport sau leasing de personal) trebuie să notifice şoferii de camion care urmează să efectueze operațiuni de transport din şi înspre Austria precum şi operaţiuni de cabotaj, printr-un formular electronic trimis către Biroului de Coordonare Central (ZKO). Mai multe informații despre formularele ZKO puteți citi accesând link-ul de mai sus despre salariul minim.

În esență, pare o chestiune simplă, dar în realitate lucrurile sunt ceva mai complicate. Spre exemplu, în cazul un vehicul ce transportă mărfuri pentru mai mulți clienți, ca și în cazul grupajul, transportatorul trebuie să completeze mai multe formulare.

VEZI ȘI: Creștere cu 20% a blocajelor de trafic din Germania în 2016

Mai mult decât atât, adaugă asociația Lvh Apa, Austria cere ca la bordul fiecărui camion să există foarte multe documente: formularul A1, dovada plății unui salariu conform, contractul de muncă în limba germană, înregistrarea timpului de lucru și clasificarea salariilor. De altfel, acest lucru îl putem confirma atât noi cât și transportatorii din România, încă confuzi cu privire la completarea formularelor electronice sau a legii în sine.

Conform Trasporto Europa, asociația constructorilor italieni din Tirolul de Sud solicită ca Austria să adopte sistemul german, prin punerea în aplicare a unei legislații similare într-o mod mult mai simplu. Aceasta cere să trimită o declarație vamală prin care compania de transport comunică cât atâta timp cât șoferii săi sunt pe teritoriul german, aceasta plătește în conformitate cu normele privind salariul minim din această țară.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button