Transportatorii italieni cer interventia Guvernului in problema dumping-ului social

Transportatorii italieni cer interventia Guvernului in problema dumping-ului social

Presedintele UNATRAS a trimis o scrisoare catre prim-ministrul si ministrul interimar al transporturilor, Matteo Renzi, care ilustreaza componentele cheie ale industriei si solicita o comparatie intr-un timp scurt. In cinci ani, au disparut 25% din camioane pentru terti si 30% din soferii.

Dupa demisia lui Maurizio Lupi de la carma Ministerului Transporturilor din Italia, cererile transportatorilor italieni ajung direct pe masa prim-ministrului, Matteo Renzi, care detine temporar portofoliul de la Transporturi.

Transportatorii italieni cer interventia Guvernului in problema dumping-ului social

Astfel, asociatia UNATRAS a vrut imediat sa testeze disponibilitatea lui Renzi, prin trimiterea unei scrisori pe 26 martie 2015. In plus, fata de apelul pentru o „intalnire prompta” cu Renzi, asociatiile de transport au ilustrat si principalele probleme ale sectorului.

In Italia sunt mai mult de 100.000 de companii de transport rutier, ce insumeaza peste un milion de lucratori ce au efect multiplicator, in termeni de valoare adaugata, pentru economia italiana, cu aceasta fraza a inceput scrisoarea trimisa lui Renzi, care continua mentionand ca in ultimii cinci ani, numarul societatilor a scazut cu 18.000, in timp ce flota de vehicule pentru terti a scazut cu un sfert si numarul conducatorii auto cu 30%.

Efectul crizei economice a contribuit in mod evident la aceasta situatie dramatica pentru sectorul transporturilor din Italia, dar aceasta nu este principala cauza. Cifrele atat de negative sunt justificate de un alt motiv: pierderea continua de competitivitate a afacerilor noastre in beneficiul celor straine, in special in fata celor din Europa de Est, mai spune UNATRAS in scrisoare.

Aceasta pierdere de competitivitate se datoreaza costuri mai mici a lucratorilor din Est si nerespectarea regulamentelor comunitare privind cabotajul si detasarea internationala a conducatorilor auto.

In cele din urma, cerem guvernul italian sa protejeaza propriile companii de transport, urmand exemplul altor tari membre ale UE, cum ar fi Franta si Germania, in special, care au luat masuri concrete pentru a proteja companiile nationale, conchide scrisoarea UNATRA, solicitand o intalnire pentru a dezbate aceste probleme.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.