
Pentru a face față creșterii costurilor de operare, transportatorii italieni cer scutirea camioanelor alimentate cu LNG de la plata taxei de autostradă, pe modelul Germaniei.
Creșterea prețului la carburanți și AdBlue, în combinație cu lipsa de șoferi de camion, duc costurile de operare ale transportatorilor rutieri la un nivel îngrijorător.
Acest lucru îl afirmă și Anita, una din asociațiile care reprezintă transportatorii italieni, care, pe lângă cele menționate mai sus, spune și de „discriminarea inacceptabilă” privind Certificatul Verde.
Asociația afirmă că aceste fenomene „risc să pună în genunchi sectorul de transport și odată cu acesta sistemul de producție și distribuție al țării, precum și eliminarea avantajelor asociate redresării și creșterii PIB-ului și procesului legat de tranzițiile energetice și de mediu”.
Mai exact, explică asociația, motorina a crescut cu aproximativ 25%, iar AdBlue s-a dublat în ultimele două săptămâni, ajungând la 500 de euro pe tonă, in timp ce la pompă acesta a atins pragul de 2 euro/litru. La aceasta se adaugă și creșterea prețului gazului natural lichefiat (LNG), care a ajuns mai mult decât dublu în câteva săptămâni.
VEZI ȘI: NGVA Europa contrazice raportul T&E referitor la camioanele cu gaz
Din acest motiv, asociația cere scutirea camioanelor cu LNG de la plata taxei de autostradă, măsură deja implementată în Germania sau Elveția, iar în Austria acestea sunt exceptate de la restrcțiile de noapte pentru camioane prin pasul Brenner.