EconomicTop News

Transportatorii polonezii se așteaptă la o scădere a veniturilor

Potrivit celui mai recent raport al industriei, mai mult de jumătate dintre transportatorii polonezi se așteaptă la o scădere a cifrei lor de afaceri în următorii doi ani. Acesta este rezultatul raportului publicat de organizația “Transport și logistică” (TLP) și de analiștii de la SpotData. 

Influențele macroeconomice reprezintă o preocupare mult mai mare pentru transportatorii polonezi decât factori precum lipsa șoferilor sau măsurile de protecție a climei. De asemenea, raportul rezumă cât de mare a devenit sectorul transporturilor în Polonia.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Din 2010, numărul de persoane angajate în acest sector a crescut cu 230.000. Acest număr este mai mare decât în orice alt sector economic din țară. Potrivit raportului, sectorul de transport, expediere și logistică joacă un rol la fel de important într-o altă țară din UE ca în Polonia. Pentru fiecare euro din produsul intern brut al Poloniei, sunt furnizate 0,75 tone-kilometru de servicii de transport.

Încetinirea economiei, inflația și prețul la energie printre cele mai mari provocare

În ultimul sondaj de acum doi ani, transportatorii polonezi au indicat lipsa șoferilor de camion și a altor lucrători ca fiind de departe cea mai mare provocare. Între timp, lucrurile s-au schimbat. Acum, costurile generate de plata salariilor, de încetinirea economiei, de inflație și de fluctuația prețurilor la energie provoacă cele mai mari bătăi de cap.

VEZI ȘI: Girteka a realizat o cifră de afaceri cu 34% mai mare în 2022

Pentru prima dată după mulți ani, deficitul de șoferi din industria poloneză de transport a scăzut. Dacă la începutul anului se estima că numai în Polonia exista un deficit de 100.000 de șoferi de camion, de câteva luni cererea a scăzut semnificativ – pentru prima dată în ultimii ani. Această evoluție este în prezent deosebit de vizibilă în transportul internațional de mărfuri.

Dorința de investiție în tehnologii alternative

În prezent, o mică parte dintre transportatorii polonezi intenționează să investească în tehnologii alternative. O treime dintre aceștia doresc să se concentreze pe biodiesel, 18% pe camioane electrice, 15% pe camioane alimentate cu hidrogen și doar 11% pe camioane alimentate cu gaz natural (LNG, BioLNG, CNG).

Din aceeași categorie...

Back to top button