Transportatorii protesteaza la Bucuresti impotriva salariului minim din Germania si Franta

aplicarea salariului minim

Sub sloganul „Transportatorii nu vor sa se MiLoG(easca), vor sa munceasca”, Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) organizeaza miercuri, 18 martie, incepand cu ora 10:00, proteste la sediile din Bucuresti ale ambasadelor Germaniei si Frantei.

Actiunile vizeaza anularea legilor care prevad introducerea salariului minim pentru companiile din Romania care desfasoara operatiuni de transport international spre/dinspre sau pe teritoriul celor doua tari.

Transportatorii protesteaza la Bucuresti impotriva salariului minim din Germania si Franta

Protestele se vor desfasura astfel:

– Intre 10:00 si 11:00 la sediul Ambasadei Germaniei, pe trotuar, pe str. Cpt. Av. Gheorghe Demetriade, nr. 6-8, sector 1

– Intre 12:30 si 13:30 la sediul Ambasadei Frantei, pe trotuar la intersectia pe srt. Biserica Amzei cu str. Mendeleev.

Ora de intalnire pentru protestari va fi 9:30, pe breteaua de pe blvd. Aviatorilor, colt cu str. Cpt. Av. Gheorghe Demetriade. UNTRR va pune la dispozitia acestora pancarte cu mesaje anti-salariu minim si instrumente acustice.

Radu Dinescu, secretarul general al UNTRR, este de parere ca soferii romani nu vor castiga mai mult daca Germania si Franta vor introduce un salariu minim, dar companiile vor avea costuri mai mari cu forta de munca, fapt ce le-ar putea scoate de pe piata.
„Salariul pentru un sofer roman care lucreaza in Franta si Germania este de 1.500-2.000 de euro pe luna, bani cu care pleaca acasa, platiti sub forma de diurna. Daca este angajat in Franta, primeste la fel, doar cresc costurile pentru companie. Soferii cred ca daca firmele vor trebui sa plateasca 8,5 euro pe ora vor primi mai multi bani. Nu vor primi mai multi bani, ci vor creste doar costurile pentru firme, ei pleaca acasa tot cu aceeasi bani. In aceste conditii, firmele de transport vor avea dificultati, iar unele locuri de munca s-ar putea sa dispara”, a explicat Dinescu cu ocazia conferintei Transport&Logistics 2015, organizata de Ziarul Financiar.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Ofelia Monica Toca

    18/03/2015 at 9:12 PM

    Mi se pare mie, sau Dl. Radu Dinescu nu cunoaste diferenta intre salariu si diurna? Salariul unui sofer in Romania, care efectueaa curse internationale si ,mai nou,lucreaza ILEGAL, chiar si din punctul de vedere a legislatiei din Romania, rareori depaseste 1100 Lei. Pe langa acest lucru mai mult de jumatate dintre soferi nici nu primesc fizic acesti bani, ci li se adauga la „diurna” care de cele mai multe ori este sub limita impusa de lege. II amintesc domnului Dinescu, ca taxele datorate statului roman, se calculeaa in functie de salariu de pe fluturasul de salariu. Deci, despre ce vorbeste Dl. Dinescu? Este pe langa realitate acest domn. Sa nu uitam de contributiile pentru pensii. Si acesti oameni vor iesi odata la pensie, Dle Dinescu! O pensie echivalenta cu a unei persoane care a lucrat in serviul de curatenie prin birourile Dnealui, probabil. Sa fim seriosi!. Da, domnilor: 8,50 euro /ora, pentru preturile sunt la fel precum in Franta, GErmania, etc. Incercati de va obisnuiti , in curand ve-ti fii nevoiti sa ne plateti pe toti ca in celelalte state UE. Asta a venit la pachet cu aderarea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.