Transportatorii români solicită suspendarea plății finanțărilor și asigurărilor RCA

Transportatorii români solicită suspendarea plății finanțărilor și asigurărilor RCA
UNTRR solicită Guvernului, BNR și ASF suspendarea plății finanțărilor și asigurărilor RCA contractate de transportatorii români, pentru a evita colapsul.

UNTRR solicită suspendarea plății finanțărilor (credite, leasing) și asigurărilor RCA pentru o perioadă de 3 luni, în condițiile în care aproape 80% din transportatorii români sunt în pragul insolvenței și nevoiți să oprească vehiculele în parcãri.

Transportatorii români solicită suspendarea plății finanțărilor și asigurărilor RCA

Având în vedere că în Europa industria auto s-a oprit, iar în România mai multe fabrici precum Dacia, Ford sau Pirelli și-au suspendat activitatea, firmele de transport rutier de mãrfuri care lucreazăcu acești clienți au scãdere de 100% a afacerilor. Restul firmelor care realizează transport rutier internațional înregistrează o scãdere de 80%.

În cazul transportului rutier național de persoane – linii regulate – numãrul de pasageri a scãzut cu 60-70%, iar pentru transportul de persoane ocazional scãderea este aproximativ 100%. În cazul transportului rutier de persoane internațional scăderea este de aproximativ 100%.

Aceste firme nu pot folosi activele finanțate în aceastăperioadã, astfel cătoate plãțile cu creditele, leasing, asigurãri ar trebui suspendate și nu amânate. Firmele de transport rutier nu-și vor putea recupera niciodată neîncasările provocate de criza COVID-19 și solicită băncilor, firmelor de leasing și firmelor de asigurãri susținere și găsirea împreună de soluții viabile rapide în această perioadă dificilã.

VEZI ȘI: 9 măsuri care pot schimba fața transportului de mărfuri în perioada de criză COVID-19

Dacăse face doar o amânare la platã, finanțatorii (bãnci, companii de leasing) și asigurãtorii vor solicita banii pentru această perioadă la o dată ulterioară, iar firmele de transport rutier nu vor putea rezista în fața acestei presiuni financiare, deoarece nu au derulat nicio activitate cu activele finanțate.

Astfel, UNTRR solicită suspendarea acestor plăți pentru industria de transport rutier.

41.000 de firme cu o cifră de afaceri cumulată de 12.3 miliarde euro, 212.000 de angajați, este principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6.12 miliarde euro (+10% fațăde 2018). Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26.3 miliarde euro.

Potrivit unui studiu UNTRR, dacă Guvernul va adopta o terapie de șoc, PIB-ul României va scăderea semnificativ în trimestrul al doilea din 2020, dar revenirea o să fie mai rapidă. În acest scenariu, liderii transportatorilor din România estimează o scădere economică de 5.6% în 2020 și o creștere economică de 5.7% în 2021.

În cazul unei terapii progresive, PIB-ul va scăderea semnificativ în următoarele trei trimestre din 2020, iar revenirea va fi mai lentă. UNTRR estimează în 2020 o scădere economică de 6.8% și o creștere economică de doar 2.6% anul viitor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.