In FocusTop News

Transportatorii rutieri britanici supărați din cauza relaxării regulilor de cabotaj

Asociația de transport rutier din Marea Britanie (RHA) spune că relaxarea regulilor de cabotaj subminează transportatorii britanici.

Crește tensiunea dintre transportatorii britanici și guvernul de la Londra, pe fondul relaxării regulilor de cabotaj, măsură introdusă pentru a rezolva problemele de aprovizionare din Marea Britanie.

Transportatorii rutieri britanici supărați din cauza relaxării regulilor de cabotaj

În timp ce, pe de o parte, transportatorii rutieri britanici și clienții acestora cer relaxarea legislației pentru a permite șoferilor străini de camion să se angajeze în Marea Britanie, guvernul britanic a venit cu măsuri provizorii, precum introducerea a 5.000 de vize de muncă pentru șoferii și, recent, o mai mare libertate pentru transportatorii străini în transportul național.

Mai exact, relaxarea regulilor de cabotaj.

Astfel, transportatorii rutieri străini vor putea desfășura activități de transport național fără limite timp de două săptămâni consecutive înainte de a părăsi Marea Britanie, în timp ce în prezent nu pot face decât două călătorii interne pentru fiecare transport internațional.

Această soluție a provocat o reacție negativă din partea Asociației de Transport rutier din Marea Britanie (RHA).

VEZI ȘI: Comisia Europeană, dată în judecată pentru ”inactivitate” în privința restricțiilor din Austria

Asociația admite că relaxarea legislației privind cabotajul abordează criza de aprovizionare, în special, cea a supermarketurilor, dar în același „subminează munca depusă pentru a oferi soluții pe termen lung la problema lipsei de șoferi”, cum ar fi simplificare proceduri pentru obținerea permisului de conducere, îmbunătățirea pregătirii profesionale și creșterea salariilor.

De asemenea, RHA spune că două măsuri pe care le-a propus nu au fost încă luate în calcul de guvern.

Mai exact, relaxarea legislației pentru a le permite șoferilor străini de camion care au deja permise de conducere și atestate să se angajeze în Marea Britanie și modificări ale legislației CPC.

„Aceste două măsuri propuse de RHA ar face o diferență în disponibilitatea șoferilor de camion pentru companiile din Marea Britanie. Este păcat că guvernul britanic a ales să nu acționeze în timp util asupra acestor măsuri și a decis, în schimb, să transfere transportul național către străini”, spun reprezentații RHA.

Din aceeași categorie...

Back to top button