Transportatorii solicită transparență în calculul tarifului RCA

Transportatorii solicită transparență în calculul tarifului RCA

Parlamentul prin ASF trebuie să asigure un comportament corect al firmelor de asigurări pe segmentul asigurării obligatorii RCA, sunt de părere asociațiile patronale din transportul rutier de mărfuri.

De asemenea, aceștia le recomandă firmele care nu pot face publice în mod transparent metodele de calcul ale tarifelor RCA să renunțe la acest tip de asigurare.

Abordarea companiilor de asigurări este considerată de transportatori ca o culme a ipocriziei, similară cu cea a cuceritorilor de noi teritorii de acum peste 500 de ani, fiind o totală lipsă de respect față de piața românească pe care acționează.

Companiile de asigurări sunt acuzate de faptul că aceste firme vorbesc de cifre, date, fapte, însă ele sunt cele care fac doar zgomot prin intermediul unor communicate neconcludente.

Toate aceste firme au în portofoliu procente considerabile din asigurarea obligatorie RCA, toate încearcă să încarce nota de plată RCA cu costurile întregii firme pentru toate tipurile de asigurări, încercând să manipuleze opinia publică și autoritățile că pierd bani din acest segment de afaceri – mai au puțin și vor solicita subvenții de la Statul Român, se mai arată în comunicatul trimis presei de cele patru patronate din transportul rutier.

Conform comunicatului transportatorilor, se pare că recent, ASF a respins intrarea pe piața RCA din România a două firme din Bulgaria, pe motiv de protejare a pieței RCA, întrebarea firească fiind de ce ASF protejează asiguratorii existenți în România de competiția unor noi firme?

Asiguratorii încearcă să obțină cât mai mulți bani, oarecum firesc într-o lume comercială, dar cea mai deranjantă și condamnabilă este abordarea ASF, care nu reușește să reglementeze și să supervizeze piața asigurărilor obligatorii RCA din România.

UNSAR refuză dialogul cu patronatele din transporturi de un an de zile. Ce au de ascuns asiguratorii?

ASF nu publică raportul companiei de consultanță Milliman. De ce? Ce are de ascuns ASF din acest raport? Cifrele din spatele unei asigurări obligatorii ar trebui să fie atât de clare, simple și transparente încât să le poată înțelege oricine.

Patronatele din transporturile rutiere atunci când au avansat cifra de 4.907 lei RCA pe 12 luni pentru segmentul de vehicule comerciale de peste 16 tone au ținut cont de datele și metodologia de calcul făcute public recent de către ASF: frecvența daunelor pentru segmentul vizat, valoarea medie a daunei pe segmentul vizat, costurile de achiziție și administrare, costurile de reasigurare, coeficient de ajustare statistică, coeficient de majorare a daunelor.

ASF și asiguratorii susțin că rezultatul nu este bun, însă nu vin cu date și cifre care să arate ce este diferit în abordarea lor și mai ales ce date și cifre și metode de calcul folosesc, dacă cele disponibile nu sunt corecte.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Vans lansează inițiativa strategică adVANce

Într-o țară precum România în care studiile referitoare la piața transporturilor rutiere din 2014 indică o valoare medie a profitabilității firmelor de transport rutier de 1,8% , an care s-a încheiat cu valori RCA de 1000 euro la autovehiculele comerciale, creșterea absolut nejustificată a prețurilor RCA de la 1000 euro din decembrie 2014, la 3500 de euro în decembrie 2015 și la 5000 euro în iulie 2016, duce firmele de transport din România pe pierdere.

Firmele de transport din România care operează cca 180.000 de autovehicule licențiate – de peste 3,5 t la transport marfă și de peste 1+8 locuri la transport persoane, reprezintă sub 3% din totalul autovehiculelor din România! Din 2012, RCA-ul a crescut la segmentul autovehiculelor de peste 16 tone de la 300 euro la 5000 euro, pentru clasa B0.

Consiliul Concurenței investighează de 2 ani această piață și nu vede nimic în neregulă! Vede probleme la promoțiile produselor oferite cât mai accesibil publicului larg de către retailerii prezenți în România, care nu au înțeles că aici în România populația și consumatorii trebuie storși de ultimul ban și trebuie să li se ofere nimic în schimb – nici măcar explicații, de produse sau servicii nici nu se poate pune problema.

Astfel, UNTRR, APTE 2002, FORT și APULUM solicită Parlamentului să asigure prin intermediul ASF publicarea valorilor pe ultimii 5 ani pentru fiecare categorie de autovehicule asigurate RCA, dar și agregate:

– valorile prețurilor RCA
– valorile costurilor RCA cu prezentarea elementelor din structura de cost

De asemenea, transportatorii au formulat un ultimatum către Parlamentul României în care cer publicarea în cel mai scurt timp a tuturor datelor cifrelor și faptelor referitoare la piața RCA. În caz contrar, aceștia vor refuza să voteze.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.