Transportatorii vestici încalcă regulile privind lucrătorii detașați

Transportatorii vestici încalcă regulile privind lucrătorii detașați

Cel puțin asta susțin autoritățile cehe în urma controalelor de frontieră efectuate în ultima perioadă de timp, scrie euractiv.cz.

În conformitate cu Directiva de aplicare introdusă în 2014, lucrătorii detașați sunt obligați să păstreze documente specifice la locul lor de muncă.

Aceste documente includ un contract de muncă, fișele de pontaj care indică începutul, sfârșitul și durata timpului de lucru zilnic și dovada plății salariilor.

În plus, toate informațiile trebuiesc furnizate în limba țării în care a fost trimis angajatul.

Aceste reguli se aplică și șoferilor de camion, însă, așa cum au arătat controalele la trecerile de frontieră din Cehia, niciunul dintre șoferii din Germania, Austria, Italia sau din alte țări nu cunoasște aceste îndatoriri. La capătul opus, șoferii de camion est-europeni aveau toate documentele necesare în mai multe limbi de circulație europeană.

Conform unei declarații a lui Tomáš Neřold, purtătorul de cuvânt al ministerului ceh al transporturilor, pentru euractiv.cz, Cehia a pregătit o scrisoare pentru comisarului european pe transport, Violeta Bulc, care rezumă concluziile controalelor de la frontieră. În plus, acestă scrisoare va fi trimisă și altor țări din Uniunea Europeană.

Est contra Vest
Nu, nu este vorba de vreo confruntare din NBA sau NHL, ci despre lupta din sesctorul de transport european dintre Est și Vest.

Discrepanța dintre statele membre UE în această chestiune a apărut după ce Germania, Franța și Austria au introdus un salariu minim național legal (MiLog, Loi Macron) pentru toți lucrătorii străini, inclusiv șoferii de camion.

Această măsură a fost percepută negativ în statele estice, deoarece salariile sunt mult mai mici decât salariile din state precum Germania sau Franța.

Conform Jana Radová, șef al biroului din Bruxelles al Confederației Industriei din Cehia, aceste “măsuri protecționiste se aplică sub pretextul dumpingului social, care încalcă principiile de bază al pieței interne a UE.”

Introducerea salariului minim în țările menționate este, de asemenea, criticată de Comisia Europeană, care a lansat o procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva aplicării legislației salariale minime franceze și germane în sectorul transporturilor.

VEZI ȘI: Jost Group a comandat 500 de camioane IVECO Stralis NP

Pentru a soluționa acest litigiu, Comisia a afirmat, la început, că sectorul transporturilor ar putea fi inclus în revizuirea Directivei de detașare a lucrătorilor. Asta ar însemna, că orice șofer din Est, inclusiv român, care trece prin Germania sau Franța ar trebui să aibă același salariu ca șoferul german.

Însă, Comisia a propus în acest an o nouă legislație care vizează sectorul transporturilor, sub numele de “Pachet de mobilitate”, care este departe de așteptările statelor membre din Est, deoarece normele propuse ar putea afecta competitivitatea companiilor de transport estice, susțin asociațiile patronale din aceste țări.

Din acest motiv, Cehia a lansat o inițiativă axată pe verificarea lucrătorilor din transportul rutier strpini – pentru a le arăta țărilor din Vest că nu respectă regulile existente și că stabilirea unei noi legislații mai stricte nu este o idee bună.

Potrivit Martinei Dlabajová (ANO, ALDE), rezultatele controalelor de frontieră demonstrează că regulile privind detașarea lucrătorilor sunt folosite doar pentru a proteja piețele vestice de competiția low-cost din est.

Ministerul Transporturilor din Cehia este de acord cu europarlamentarul Dlabajová și subliniază faptul că detașarea lucrătorilor este folosită de politicieni ca subiect de promisiuni populiste.

Fără amenzi, doar broșuri de informare
Ministerul Transporturilor, în colaborare cu Ministerul Muncii și Afacerilor Sociale, a verificat 58 de șoferi de camion, majoritatea germani și polonezi. Au existat și șapte șoferi din țări din afara Uniunii Europene.

Conducătorii auto fără documentele necesare nu au primit amenzi. Ei au fost notificați doar despre taxe și au primit o broșură informativă.

Republica Cehă solicită altor state să înceapă verificări preventive similare și să împingă companiile de transport să respecte regulile privind detașarea lucrătorilor.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *