Transportatorii vor trebui să plătească șoferilor cursuri pentru utilizarea tahografului

Transportatorii vor trebui să plătească șoferilor cursuri pentru utilizarea tahografului

Stați liniștiți, nu la noi! Guvernul italian pregătește un decret care introduce un curs obligatoriu în vederea familiarizării șoferilor profesioniști cu funcțiile și utilizarea corectă a tahografului. Aceste cursuri ar urma să fie plătite de către companiile de transport.

Ultima reuniune a Ministerului Transporturilor din Italia cu privire la punerea în aplicare a Regulamentul UE privind obligativitatea pregătirii șoferilor în a utiliza tahograful a avut loc la sfârșitul lunii iulie. Totuși, există informații cum că ministerul intalian dorește să redacteze forma finală a decretului până la sfârșitul lunii septembrie. Astfel, următoare întâlnire pe această temă ar putea avea loc la mijlocul lunii septembrie.

Din informațiile colectate de către publicația italiană Trasporto Europa, există două tendințe, una cu reguli mai stricte în ceea ce privește pregătirea șoferilor iar cealaltă, hai să spunem, mai lejeră. Noul decret este așteptat de întreaga industrie de transport din Italia, deoarece este esențial pentru activarea cursurilor de formare care, la rândul lor, servesc companiilor pentru a evita responsabilitatea pentru încălcarea regulilor privind perioadele de conducere și de lucru efectuate de angajații acestora.

Transportatorii vor trebui să plătească șoferilor cursuri pentru utilizarea tahografului

Primul draft al decretului prevede formare timp de cel puțin opt ore a cursantului, după care acestuia i se eliberează un certificat valabil timp de trei ani. Fiecare curs poate găzdui până la patruzeci de participanți. Aceste cursuri trebuie să fie organizate de autorități competente și plătite de către companiile de transport, care trebuie să furnizeze șoferului (cu confirmare de primire) instrucțiunile privind regulile de conduită care trebuiesc urmate în timpul conducerii.

VEZI ȘI: Inginer Volkswagen pledează vinovat în scandalul Dieselgate

Proiectul decretului stabilește, de asemenea, și care sunt părți autorizate. Astfel, școlile de șoferi care au autoritatea necesară pentru formarea profesională conform Decretului prezidențial 83 din 29 mai 2009, respectiv, asociațiile patronale de transport.

Programa cursul anexată la proiectul de lege include elemente de reglementare, evoluția tehnologică a tahografului, utilizarea tahografelor analogice și a celor digitale, explicarea cardurilor tahograf și a tahografele digitale, activități de simulare precum și parte legislativă privind răspunderea administrativă și penală pentru manipularea sau nefuncționarea tahografului.

Dacă va fi votat, acest decret deși pare o cheltuială în plus pentru companiile de transport, aduce un beneficiu major ulterior, exonerându-le de răspundere în cazul în care șoferii lor, școliți deja, vor fi prinși că au încălcat legea privind tahograful. Pe de altă parte, șoferul va răspunde direct în fața legii pentru acțiunile sale, astfel că, scuza că patronul m-a pus să merg pe “magnet” nu se va mai susține. Totodată, acest proiect de decret are darul să alinieze cumva piața forței de muncă din Italia, limitând entuziasmul multor șoferi dispuși să încalce legea.

Considerați că o astfel de lege ar fi bună și în România?

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

 

 

Follow #infotrucker