Economic

Transportul de containere și LNG stimulează producția de noi nave comerciale

Conform unui raport al brokerului maritim Allied Shipbroking, transportul de containere și LNG stimulează comenzile de noi nave comerciale. Acest trend urmează aceeași linie ca și în 2021.

În ciuda prețului în creștere, care a atins în aprilie 2022 cel mai ridicat punct din ultimii cinci ani, navele pentru transport de containere păstrează o poziție dominantă în ceea ce privește comenzile noi, asta și datorită marjelor mari realizate de companiile de transport maritim odată cu creșterea bruscă a tarifelor de transport cauzată de pandemia COVID-19, arată raportul brokerului maritim Allied Shipbroking.

Transportul de containere și LNG stimulează producția de noi nave comerciale

Printre principalele comenzi de nave comerciale pentru transport de containere se remarcă cea a MSC pentru 28 de unități Panamax de 8000 TEU, având o valoare totală estimată la aproximativ 3,4 miliarde de dolari. Toate navele pot fi alimentate cu LNG și vor fi livrate între 2024 și 2025. MPC Containers a comandat în schimb două nave de 5500 TEU, care vor fi închiriate în Zim.

O tendință similară se manifestă și în cazul navelor de transport de LNG, pentru care se așteaptă o nouă creștere a comenzilor generată de noilor sancțiuni impuse Rusiei. Cele mai recente comenzi se referă la două unități de 175.000 de metri cubi (plus o opțiune pentru celelalte două) semnate de China Merchant Energy din Dalian, care vor fi livrate în 2025.

În plus, în ultimele zile, șantierul naval sud-coreean Hyundai Samho Heavy Industries a comandat companiei franceze GTT să proiecteze două nave pentru transport LNG de 174.000 de metri cubi, comandate de o companie europeană al cărei nume nu a fost precizat.

VEZI ȘI: MAN reia producția de camioane, cu cablaje din Polonia și Turcia

În plus, un număr mare de comenzi, încă nefinalizate, pentru noi nave de transport LNG au venit în ultimii doi ani din Qatar, care este principalul producător mondial de gaz natural lichefiat (LNG) și care intenționează să extindă producția până în 2027 de la 77 de milioane la 126 de milioane de tone.

Qatar Energy a semnat în iunie 2020 – cu mult înainte de actuala criză generată de invazia Rusiei în Ucraina – comenzi de peste o sută de nave la Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, Samsung Heavy Industries și Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.

Din aceeași categorie...

Back to top button