Transportul rutier a fost și în 2019 cel mai mare contributor la exportul de servicii al României

Transportul rutier a fost cel mai mare contributor la exportul de servicii al României în 2019
În 2019, transportul rutier a fost cel mai mare contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6.12 miliarde euro, în creștere cu 10% față de 2018.

Transportul rutier a fost și în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6.12 miliarde euro, din care 5.95 miliarde euro reprezintă transport rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) și alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

Transportul rutier a fost și în 2019 cel mai mare contributor la exportul de servicii al României

Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, fiind urmat de alte servicii pentru afaceri (consultanță, servicii juridice, inginerie, servicii tehnice etc.) – 5.47 miliarde euro, servicii telecom și IT – 5.37 miliarde euro și servicii turistice – 3.18 miliarde euro.

De asemenea, anul trecut, transportul rutier a realizat un excedent (exporturi minus importuri) de 4.63 miliarde de euro, reprezentând peste jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8.55 miliarde euro.

În aceste condiții, UNTRR atenționează că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile pe care le introduce Pachetul de Mobilitate.

UNTRR afirmă că transportatorii români vor fi excluși din piața europeană de transport, iar efectele economice negative vor afecta principalii indicatori macroeconomici ai României.

VEZI ȘI: Hyundai a livrat primul camion electric cu hidrogen în Elveția

Având în vedere contribuția determinantă a transporturilor rutiere la stabilizarea economiei României, UNTRR solicită Guvernului, Parlamentului României și Președinției implicarea activă pentru apărarea intereselor transportatorilor rutieri români în Uniunea Europeană.

Vă reamintim că UNTRR nu este de acord cu cele mai impotante măsuri din Pachetul de Mobilitate, mai exact, obligația întoarcerii camionului acasă la 8 săptămâni, întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni, introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului (cooling-off) de 4 zile și aplicarea directivei detașării firmelor de transport rutier.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.