DKV: Transportul viitorului va influența industria de logistică

Mercedes-Benz Actros este primul camion de serie autonom testat în trafic real

Tehnologiile și sistemul de transport se schimbă cu viteze amețitoare, iar industria de logistică nu face o excepție de la această regulă.

Anul trecut am fost martorii primului test mondial efectuat de un producător de camioane cu un vehicul autonom în Germania, ca la mai puțin de un an de la acesta să fie testat oficial primul camion de serie autonom, Mercedes-Benz Actros HP. Mai mult, în următorii ani pe segmentul de autostradă dintre München și Nürnberg, două dintre cele mai industrializate orașe ale Germaniei, se testează noi dispozitive și senzori ce vor schimba transportul rutier de mărfuri. Cum? Asta ramâne de văzut!

Scopul acestor teste este de optimizarea a conducerii autonome și de comunicare prin intermediul senzorilor. De altfel, conducerea autonomă este o noțiune familiar și în logistica, în prezent fiind operate echipamente pentru depozit fără operator sau shuttle-uri fără pilot în aeroporturi. Utilizarea comunicării prin intermediul senzorilor face posibilă alertarea conducătorilor auto în avans, în caz de drumuri alunecoase sau obstacole rutiere. Dar cum afectează aceste noi tehnologii industria de logistică? Și cât de departe suntem pregătiți să mergem?

DKV: Transportul viitorului va influența industria de logistică

Impactul asupra industriei de logistică
Dezvoltarea tehnologică actuală este fără doar și poate un beneficiu imens pentru lumea logisticii. Principalele costuri pentru industria de transport acoperă combustibilul, angajarea de personal și emisiile de CO2, iar tocmai aceste elemente pot fi diminuate prin utilizarea vehiculelor autonome. Implementarea senzorilor inteligenți pe autostrăzi va permite șoferilor să evite zonele aglomerate, fapt ce va produce o diferență atât la cheltuielile cu personalul cât și la costul combustibilului. Un conducător auto va fi pe drum perioade mai scurte, în timp ce motorul va fi exploatat eficient. În afară de economia de combustibil, acest lucru înseamnă și o atenuare a impactului asupra mediului.

Introducere noilor tehnologii este destul de departe
În mod evident, industria de logistică îmbrățișează noile tehnologiile mai ușor decât oricare industrie, lucru cumva de așteptat în condițiile în care această industrie folosește de mai mulți ani vehicule și echipamente autonome. Chiar dacă Daimler Trucks a făcut progrese remarcabile în ceea ce privește camioanele autonome, introducerea acestora în medii de trafic este destul de departe. Există mai multe aspecte care nu pot fi pur și simplu înlăturat sau ignorate. Studiile au încercat să măsoare acceptarea generală a vehiculelor autonome, rezultatele fiind diferite și ușor de ghicit. Cu siguranță un șofer profesionist va fi impotriva unor astfel de camioane, în timp ce managerii de transport ar fi pentru. Să nu uităm și scepticii, cei care nu au încredere în noile tehnologii, și ei fac parte din aceasta lume.

În afară de acceptarea publică este și un important aspect al răspunderii. Acum, șoferul și proprietarul unui vehicul poartă responsabilitatea pentru ceea ce s-ar putea întâmpla. Astfel, atunci când vorbim de un camion autonom, răspunderea ar fi numai a producătorului? În momentul de față, producătorii pot fi trași la răspundere numai în cazul unor defecțiuni tehnice din procesul de fabricație. În cazul în care vehiculele autonome, mai devreme sau mai târziu vor deveni parte din trafic, vor trebui luați niște pași mari, atât din punct de vedere tehnic cât și etic.

Având în vedere că suntem direct interesați de a afla opiniile cititorilor noștri, vă rugăm să lăsați un comentariu direct la acest articol sau folosind unul din canalele de social media.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker