Ecofriendly

Grupul TRATON mizeză pe vehicule electrice cu baterii

TRATON a anunțat că va investi 1,6 miliarde de euro în dezvoltarea de vehicule electrice până în 2025. Grupul se va concentra pe tehnologia cu baterii, cea cu pile de combustie fiind considerată limitată.

Grupul TRATON și-a setat obiective concrete pentru acest deceniu. Până în 2025, 10% din vânzările Scania din Europa și jumătate dintre noile autobuze MAN vor avea propulsie electrică. Până în 2030, jumătate dintre vehiculele Scania vor fi electrice. La fel și cel puțin 60% dintre camioanele de distribuție și 40% dintre camioanele pentru distanțe lungi ale MAN.

Grupul TRATON mizeză pe vehicule electrice cu baterii

Când vine vorba de tehnologie, TRATON se va concentra în special pe vehicule electrice cu baterii. Tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ar putea fi folosită în anumite nișe. Totuși, TRATON consideră că, în majoritatea situațiilor, camioanele electrice cu baterii vor depăși modelele echivalente cu hidrogen din punct de vedere al costurilor de operare, chiar și pe distanțe lungi.

”Față de camioanele electrice cu baterii, cele cu hidrogen au un mare neajuns: doar un sfert din energie este utilizată pentru a propulsa vehiculul, celelalte trei sferturi fiind pierdute de la sursa de energie la asfalt”, explică Matthias Gründler, CEO al TRATON.

VEZI ȘI: Motoarele diesel Scania vor putea fi alimentate și cu hidrogen

Auzim des că modelele cu hidrogen vor fi folosite pe distanțe lungi, iar cele cu baterii preponderent în orașe. În cazul TRATON, acest lucru nu este valabil. Totuși, CEO-ul TRATON admite că profitabilitatea unui camion electric și amortizarea bateriilor se pot reduce la o utilizare constant grea, acesta fiind în special cazul transportului pe distanțe lungi.

Astfel, vehiculele cu hidrogen ar putea ocupa o nișă din piață în următorii 10 ani. Un exemplu dat este cel al autocarelor pentru distanțe lungi, ale căror opriri scurte pe traseu nu vor fi suficiente pentru încărcarea bateriilor. Camioanele cu pilă de combustie ar putea fi folosite mai des și în regiunile cu hidrogen ”verde” foarte ieftin, precum cele de lângă Marea Nordului sau din porturi.

Din aceeași categorie...

Back to top button