Tribunalul Arbitral in Transporturi, un instrument juridic institutional pentru solutionarea litigiilor

Tribunalul Arbitral in Transporturi, un instrument juridic institutional pentru solutionarea litigiilor

Incepand cu aprilie 2015, industria transporturilor si a serviciilor conexe beneficiaza de cel mai modern instrument juridic institutional, capabil sa solutioneze orice litigiu in maximum sase luni de zile.

Inaugurarea Tribunalului Arbitral in Transporturi infiintat de ARTRI a avut loc in prezenta unei selecte audiente reprezentative pentru industria transporturilor, pentru institutiile statului, pentru mediul de afaceri si pentru mass-media nationala.

Tribunalul Arbitral in Transporturi, un instrument juridic institutional pentru solutionarea litigiilor

In deschiderea oficiala a portilor Tribunalului Arbitral in Transporturi, Cristian Serban, Presedintele Colegiului Tribunalului Arbitral in Transporturi (TAT), a prezentat componenta prezidiului inaugural din care au facut parte Prof. Univ. Dr. Av. Olimpiu Crauciuc (Arbitru TAT), Notar Public Florina Dobre, Av. Ion Scaunasu (membru al Colegiului TAT), Dr. Cristian Bisa (Administrator Business Management Technologies), partener al ARTRI.

Subliniind necesitatea stringenta care a condus la aparitia acestei institutii de justitie alternativa, Cristian Serban l-a invitat pe Nicolae Savu, Presedintele Consiliului Director al ARTRI, sa dea citire declaratiei lui Martin Marmy, Presedintelui de Onoare al Tribunalului Arbitral in Transporturi, care nu a mai putut ajunge la eveniment.

Infiintarea Tribunalului Arbitral in Transporturi reprezinta incoronarea unor eforturi si pregatiri neincetate ale Asociatiei Romane pentru Transporturi Rutiere Internationale, organizatie foarte hotarata sa asigure succesul acestei contributii semnificative la industria gloabala a transporturilor. Salut, asadar, inaugurarea la Bucuresti a Tribunalului Arbitral in Transporturi, un instrument modern, impartial, si de un inalt nivel de specializare a juridisctiei alternative, la standarde internationale de excelenta, a scris, de la Geneva, Martin Marmy.

In alocutiunea sa, Prof. Univ. Dr. Av. Olimpiu Crauciuc a subliniat faptul ca aspectele comerciale au facut de multe ori in istorie obiectul unor arbitraje.

Utilizarea arbitrajului a evidentiat, de la inceput, o atitudine foarte pragmatica. Profesionistii si-au dorit ca problemele lor sa fie rezolvate de profesionisti. Si acesta este un mare avantaj in solutionarea litigiilor. Si in cazul Tribunalului nostru nostru urmarim sa oferim solutii rapide, impartiale si convenabile, a declarat Crauciuc.

Av. Ion Scaunasu a evidentiat caracterul autonom al TAT, institutie care reuneste cel mai select grup de arbitri din Romania, si larga paleta a operatorilor de transport din tara si din strainatate, care pot beneficia de sprijinul acestuia.

Dr. Cristian Bisa, Administrator Business Management Technologies, intr-o prezentare analitico-sintetica a pietei de transporturi din Romania, a aratat foarte clar ca problema creantelor nerecuperate poate genera insolventa si tensiuni in mediul de afaceri.

La nivelul pietii transporturilor din Romania, media de timp pentru recuperarea creantelor este de aproape 100 de zile. E un semnal ingrijorator care anunta insolventa, in special la firmele mici, a declarat Cristian Bisa.

Toate prezentarile au generat multe intrebari punctuale care si-au gasit raspunsurile la fata locului. De astazi, site-ul oficial al Tribunalului Arbitral in Transporturi, disponibil la adresa www.arbitrans.net, ofera un flux constant de informatii, date si rapoarte publice pentru toti cei interesati.

Tribunalul Arbitral in Transporturi functioneaza in deplina conformitate cu Constitutia Romaniei, legislatia interna, legislatia Uniunii Europene si conventiile internationale in domeniu.

Tribunalul Arbitral in Transporturi de pe langa ARTRI sustine justitia romana, preia si solutioneaza prompt cazuri prin consimtamantul partilor, emite hotarari definitive si obligatorii care nu pot fi atacate in fond, cu recunoastere si executare in peste 120 de state.

De ce un tribunal arbitral in transporturi?
Domeniul transporturilor mobilizeaza, la propriu, intreaga societate. De la cel mai simplu proces de fabricatie, trecand prin nevoia constanta de a ajunge dintr-un loc in altul, transporturile mentin si coaguleaza o comunitate. De orice dimensiune.

  • 20.000 de tansportatori rutieri din Romania asigura un tranzit vital al materiilor prime si marfurilor in interiorul si exteriorul granitelor tarii.
  • Peste 200.000 de soferi romani conduc 150.000 autovehicule licentiate pentru transport de marfa si 42.000 de autobuze si microbuze, pe 16.887 kilometri de sosele.
  • Peste 1 million de contractori deruleaza milioane de operatiuni care implica absolut toate industriile.

Pe acest fond, Tribunalul Arbitral in Transporturi de pe langa ARTRI este o institutie care mentine o sintaxa sociala cursiva.

Tribunalul Arbitral in Transporturi functioneaza in deplina conformitate cu Constitutia Romaniei, legislatia interna, legislatia Uniunii Europene si conventiile internationale in domeniu.

Tribunalul Arbitral in Transporturi de pe langa ARTRI sustine justitia romana, preia si solutioneaza prompt cazuri prin consimtamantul partilor, emite hotarari definitive si obligatorii care nu pot fi atacate in fond, cu recunoastere si executare in peste 120 de state.

Intre 2001 si 2015 au fost semnalate 12.600 de incidente de plata aferente doar comenzilor de transport marfuri publicate pe BursaTransport.ro si care au implicat sume datorate sau intarziate de peste 14 milioane de Euro. (sursa: bursatransport.ro)

In aceasta perspectiva, Tribunalul Arbitral in Transporturi devine o parghie de reglaj social, comercial si financiar care asigura un circuit ascendent in toate domeniile.

Follow #infotrucker