Truck-as-a-Service: Camionul electric, la același cost de operare ca unul diesel

Compania americană WattEV va opera 50 de camioane Volvo VNR Electric după modelul Truck-as-a-Service (TaaS) – Camionul ca serviciu. Astfel, companiile de transport vor avea acces la camioane electrice grele la un preț pe milă, inclusiv încărcarea, egal cu costurile de operare ale unui camion diesel.
”Volvo Trucks apreciază abordarea unică a WattEV de a accelera electrificarea flotelor prin modelul Truck-as-a-Service, care își propune să îndepărteze potențialele bariere pentru adoptarea tehnologiei. Astfel, flotele de toate mărimile pot avea acces la camioane electrice și să efectueze livrări locale și regionale fără emisii”, a spune Peter Voorhoeve, președintele Volvo Trucks North America.
Pentru a susține modelul TaaS, WattEV construiește o rețea publică de depouri de încărcare pentru camioane electrice, care va deservi coridoarele majore de transport din California. Primul depou va avea încărcătoare CCS de 250 kW, care va încărca în 90 de minute 80% din capacitatea bateriilor lui Volvo VNR Electric (versiunea cu 6 pachete de baterii).
VEZI ȘI: Discuție despre sustenabilitate și camioane electrice cu șeful Volvo Trucks România
WattEV plănuiește să extindă rețeaua de încărcare de-a lungul Statelor Unite. În viitor vor fi disponibile depouri cu o capacitate totală de încărcare de 1,2 MW, pentru încărcări ultra-rapide.
Volvo Trucks a fost în 2021 liderul de piață european în segmentul de camioane electrice grele, cu o cotă de piață de 42%. Cu un total de 6 camioane electrice în producție începând din acest an, Volvo Trucks are în prezent cea mai completă gamă de vehicule grele fără emisii din lume. Acestea pot fi folosite pentru distribuție urbană, colectare de deșeuri, construcții și transporturi regionale.