Tunelul feroviar Gotthard se redeschide complet în toamna lui 2024

Tunelul feroviar Gotthard, principala rută feroviară dintre Italia și Elveția, se va redeschide complet abia în septembrie 2024.
SBB anunță că lucrările de reparații la tunelul feroviar Gotthard durează mult mai mult decât se așteptau din cauza “deraierii unui tren de marfă la 10 august 2023, care a provocat daune mult mai grave decât se presupunea inițial”. Calea ferată trebuie să fie complet reînnoită pe o lungime de 7 kilometri.
Repararea doar a zonelor avariate ar echivala cu o reparație peticită, spune SBB. Prin urmare, trebuie înlocuite șinele pe toată această porțiune, precum și peste 20.000 de traverse și stratul de beton în care sunt turnate.
SBB analizează modalități de accelerare a lucrărilor de construcție, astfel încât tunelul feroviar Gotthard, cel mai lung tunel feroviar din lume, să poată fi redeschis complet mai devreme.
De asemenea, compania a estimat valoarea pagubelor, inclusiv veniturile pierdute, la aproximativ 100 – 130 milioane de franci elvețieni (aproximativ 103-135 milioane de euro).
VEZI ȘI: Prima stație de alimentare hibridă pentru camioane din Olanda
SBB lucrează la viteză maximă la tunelul de bază Gotthard. În fiecare zi, până la 80 de angajați ai SBB și ai unor terți lucrează în tunel. Acest lucru a făcut posibilă reluarea traficului de marfă prin tunelul estic nedeteriorat după doar o perioadă scurtă de timp. De la sfârșitul lunii septembrie, trenurile individuale de călători circulă din nou prin cel mai lung tunel feroviar din lume în weekend.
În prezent, aproximativ 300 de metri din totalul de 7 kilometri de cale ferată deteriorată sunt reînnoiți săptămânal. După finalizarea tuturor lucrărilor de reparații, va urma o fază intensivă de punere în funcțiune, cu lucrări ample de testare și inspecție, precum și cu curse de probă, astfel încât trenurile să poată circula din nou și în tubul vestic al tunelului de bază Gotthard.
Repartizarea traselor se face după o analiză atentă a tuturor nevoilor
De la modificarea orarului din 10 decembrie 2023, SBB intenționează să crească capacitatea pentru traficul de marfă în timpul săptămânii și pentru traficul de călători în weekend. De luni până joi, toate traseele de tren prin tunelul de bază Gotthard vor continua să fie disponibile pentru traficul de marfă, în timp ce de vineri până duminică seara se preconizează că trenurile de marfă și de pasageri vor circula prin tunel în trafic mixt.
În ceea ce privește transportul de marfă, pot fi asigurate capacitățile necesare pentru tranzit și transportul intern, în timp ce, în același timp, în weekend, prin tunelul de bază Gotthard pot circula mult mai multe trenuri de călători, mult mai rapide și mai multe decât în prezent. Conceptul exact este în curs de finalizare și necesită aprobarea de siguranță din partea Oficiului Federal de Transport (OFT). SBB va comunica conexiunile exacte la sfârșitul lunii noiembrie 2023, după care acestea vor fi disponibile în orarul online.
Noul serviciu va fi valabil de la modificarea orarului până înainte de Paștele 2024.
Tunelul feroviar Gotthard are o mare importanță economică, fiind principala legătură nord-sud pentru Elveția și Europa.