Tunelul Gotthard nu se va închide pentru întreținere

Consiliul Federal al Elveției a anunțat că nu va mai trebui să închidă tunelul Gotthard, pentru efectuarea de lucrările de intreținere la infrastructură.
Până în prezent, guvernul elvețian se aștepta, motiv pentru care a și anunțat că tunelul Gotthard se închide pentru efectuarea unor lucrări de întreținere la infrastructură. Timpul estimat de întrerupere a circulației a fost inițial de 140 de zile, dar la 21 septembrie 2015, Consiliul Federal a anunțat, că tunelul Gotthard nu va fi închis, lucrările specifice de reparație putând fi efectuate pe timpul nopții.
Totuși, în discuție rămâne lucrare de săpare a doua noi tuneluri, ce urmează să înceapă în 2020 și ar trebui să se încheie în 2027. Deoarece această lucrare este controversată, ea a fost supusă unui referendum care ar trebui să aibă loc la începutul anului 2016.
Linie de cale ferată pentru transferul camioanelor
În ultimele zile, un grup de ingineri și experți de trafic elvețieni a prezentat un studiu cu o alternativă la construirea celui de-al doilea tunel Gotthard, pentru transportul feroviar de vehicule rutiere grele între Airolo și Göschenen, Basel și Chiasso și cele aflte în tranzit între Biasca și Rynächt. Naveta de cale ferată ar putea transporta până la 31 de mii de mașini pe zi și 3.300 de vehicule comerciale grele.
Trecerea prin tunelul Gotthard ar urma să fie liberă pentru autoturisme, similat cu tunelurile Lötschberg și Vereina. Camioanele vor putea fi încărcate pe vagoanele de transfer în apropiere de autostrada A2 și intrările tunelului Rail Base. În faza inițială, este prevăzută o frecvență de două trenuri pe oră, care treptat va crește. Camioanele vor plăti o taxă, care este de așteptat să fie similară cu trecerea prin tunelul rutier.
Totuși, în discuție rămâne lucrare de săpare a doua noi tuneluri, ce urmează să înceapă în 2020 și ar trebui să se încheie în 2027. Deoarece această lucrare este controversată, ea a fost supusă unui referendum care ar trebui să aibă loc la începutul anului 2016.