Tur în munții Alpi cu camioane cu baterii și hidrogen

Daimler Truck a organizat un tur prin munții Alpi cu camioane electrice cu baterii și celule de combustie cu hidrogen.
Două prototipuri Mercedes-Benz GenH2 Truck alimentate cu hidrogen și un cap tractor Mercedes-Benz eActros 300 apropiat de producția de serie au urcat în Tirol până la altitudini de 1.560 de metri. Prin acest tur, Daimler Truck a vrut să demonstreze că multiple aplicații ale clienților pot fi acoperite optim și de tehnologiile de propulsie fără emisii de CO2.
Timp de mai multe zile, prototipul Mercedes-Benz GenH2 Truck alimentat cu hidrogen lichid a acoperit o rută de 70 km între Innsbruck și Pasul Brenner, una dintre principalele rute de transport de marfă din Europa. Pentru aceste călătorii, combinația a fost încărcată până la o greutate de 40 de tone.
Al doilea prototip GenH2 Truck, alimentat cu hidrogen gazos, a acoperit o rută de 40 km între Innsbruck și satul Axamer Lizum, aflat la o altitudine de 1.560 de metri. În acest caz, celulele de combustie au fost testate la diferite altitudini și în condiții grele de relief. Vehiculul a fost realimentat la stația de hidrogen a companiei austriece de alimente MPREIS, care dispune de propria instalație de electroliză pentru producerea de hidrogen verde.
Dintre cele două tehnologii, Daimler Truck o preferă pe cea cu hidrogen lichid, care are o densitate energetică mai mare raportată la volumul rezervoarelor. Astfel, autonomia obținută este mai mare, până la nivelul camioanelor diesel. Obiectivul de dezvoltare al modelului de serie GenH2 Truck, care va fi lansat după 2025, este o autonomie de aproximativ 1.000 km.
VEZI ȘI: București – Brașov și retur cu un camion electric, în condiții de iarnă
Testele practice din jurul orașului Innsbruck au fost completate și de versiunea cap tractor eActros 300, care va intra în producție din această toamnă. Autotractorul electric se bazează pe tehnologia lui eActros pentru distribuție, dar poate tracta remorci normale în combinații de până la 40 de tone. Anul trecut, versiunea cap tractor a fost testată cu succes și în Pasul Arlberg din Austria, la altitudini de peste 1.800 de metri.
Autotractorul eActros 300 este un model intermediar până la lansarea lui eActros LongHaul, model cu autonomie de 500 km care va atinge maturitatea de piață în 2024. Acesta va folosi baterii cu tehnologia litiu-fier-fosfat (LFP), cu o durată de viață mai mare și care se pot încărca de la 20% la 80% din capacitate în doar 30 de minute, la o stație de încărcare cu putere de aproximativ 1 megawatt.