Uber a oprit programul de cercetare al camioanelor fără șofer

Uber a oprit programul de cercetare al camioanelor fără șofer
Compania Uber a anunțat că a oprit programul de cercetare al camioanelor fără șofer, urmând să se concentreze pe cercetarea automobilelor autonome.

Decizia Uber este cât se poate de ciudată, în condițiile în care marii producători de camioane accelerează cercetările în privința camioanelor fără șofer, acestea având capacitatea să potențeze industria de transport rutier, care se luptă cu deficitul de șoferi și cerința de transport tot mai mare.

Uber a oprit programul de cercetare al camioanelor fără șofer

Compania americană a început testarea camioanelor fără șofer în 2016, odată cu achiziția controversatei companii Otto – bazele acesteia fiind puse de un fost inginer șef al Waymo, divizia de vehicule autonome Google – acuzată de Google de furt și copiere de tehnologie.

Ulterior, cele două companii au ajuns la un acord prin care Uber a plătit despăgubiri în valoare de 250 de milioane de dolari companiei Waymo și a promis că nu va folosi brevetele.

Dacă ar fi să De altfel, este foarte posibil ca unul din principalele motive să fie acordul cu Waymo, chiar dacă oficial Uber a susținut că renunță de la cercetare pentru a se concentra pe dezvoltarea automobilelor autonome. Pentru cei care nu știu, Waymo are în derulare un program de cercetare al camioanelor fără șofer.

VEZI ȘI: Toyota a prezentat noua versiune a camionului cu pile de combustie

Renunțarea la cercetarea camioanelor autonome, nu afectează aplicația dedicată transportului rutier de mărfuri cu vehicule tradiționale, Uber Freight, a anunțat compania americană.

Desigur, camioanele complet autonome mai au un drum lung de parcurs înainte de a fi operate zilnic pe șosele, pe scara conducerii autonome, unde nivelul 5 înseamnă complet autonom, majoritatea vehiculelor se află încă la nivelurile 1 și 2, iar din toamnă, unele vor fi nivel 3.

Follow #infotrucker