Uber Freight este o posibilă amenințare pentru dispecerii de transport

La sfârșitul lunii decembrie, compania Uber a debutat discret pe segmentul de transport rutier și logistică prin intermediul diviziei Uber Freight.
Credeaţi că doar şoferii de camion vor fi înlocuiţi de roboţi? Fals! Şi dispecerii au aceeaşi soartă, ba chiar sunt primii vizați.
După ce a tulburat tare de tot apele în taximetrie pe mai multe continente, Uber vrea să procedeze la fel şi în transportul de mărfuri și logistică. N-avem decât să sperăm că nu și-au propus să ajungă “Uber Alles”, dacă știți ce spunem.
Conform celor de la Bloomberg, Uber a încasat anul trecut în jur de 5.5 miliarde dolari americani, dar nu este încă profitabilă. Pierderile pe anul 2017 tind să urce la 3 miliarde de dolari. Cu alte cuvinte, în mare, la fiecare dolar încasat sunt cheltuiţi 1.5 dolari.
Evaluată la vreo 69 miliarde de dolari, compania Uber îşi face planuri să recupereze pierderile în anii ce vor urma şi mai ales în domenii conexe celui care a făcut-o cunoscută.
A început lejer, cu livrarea de mâncare, apoi în vara trecută, după ce a cumpărat compania Otto din SUA, a făcut prima livrare cu un camion ce a fost condus, parțial, pe autostradă, fără şofer.
De data aceasta a fost vorba de 50.000 de doze de bere. Pasul a fost unul natural, căci deja există taxiuri Uber la care şoferul cam stă degeaba la volan. Cea mai recentă tentativă de a intra într-un nou segment al industriei transporturilor a avut loc luna trecută, Uber Freight are de gând să facă treaba brokerilor din transporturi. Şi să-i trimită acasă.
VEZI ȘI: Ministrul Transporturilor a fost pe șantierul autostrăzii Lugoj-Deva (lotul 2)
Dacă eliminarea completă a şoferilor din cabinele camioanelor va mai dura puţin, din motive ce ţin încă de infrastructură şi necesită investiţii mai mari din toate părţile, cea a dispecerilor pare deja „rezolvată”.
Fără şoferi şi fără dispeceri, transporturile rutiere tind să devină realitate. Uber are chiar şi competitori în transporturi, Lyft în SUA, Ola în India, Grab în Asia şi Gett în Europa, ca să nu mai pomenim de Google, care la rândul lor se vor extinde în toate ramurile transporturilor rutiere.
Ah, luați de val, era să uităm de Daimler!
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube