ȘtiriTop News

UE pregătește noi reguli privind dimensiunile și greutățile camioanelor

Uniunea Europeană lucrează la noi reguli privind dimensiunile și greutățile camioanelor. Am vorbit deja despre posibilitatea de implementare la scară largă a greutății de 44 de tone, dar acum au fost publicate și alte propuneri.

Aceste propuneri concrete au fost făcute publice de asociația olandeză TLN. Ele privesc în special popularizarea combinațiile de vehicule mai lungi și mai grele, care au emisii și costuri mai mici pe tona de marfă transportată.

UE pregătește noi reguli privind dimensiunile și greutățile camioanelor

Cel mai ușor de realizat va fi generalizarea la nivel internațional a limitei de 44 de tone, folosită deja în traficul intern din mai multe țări europene. O altă propunere este legalizarea combinațiilor de 60 de tone, dacă acestea ar fi folosite pentru transport multimodal sau ar fi tractate de camioane cu zero emisii (electrice cu baterii BEV sau electrice cu hidrogen FCEV).

În plus, sunt propuse creșteri mai mici ale tonajului pentru combinațiile care folosesc alte soluții mai ecologice. Printre aceste soluții se numără biocarburanții, dar și combinațiile dintre un cap tractor diesel și semiremorci cu axe electrice.

VEZI ȘI: Comisia Europeană va publica în această vară normele pentru vehicule complet autonome

Sunt plănuite schimbări și pentru lungimea combinațiilor. De exemplu, oficialii de la Bruxelles propun o legalizare la nivelul UE a transportoarelor auto de 20,75 metri lungime, permise în multe țări.

În plus, UE dorește o accelerare a introducerii combinațiilor de 25 de metri în transportul internațional. Dacă două țări permit folosirea acestor combinații, automat și trecerea graniței dintre cele două țări va fi posibilă, fără nevoia unui acord special, precum cel dintre Germania și Olanda.

Nu se știe câte dintre propunerile de mai sus vor fi acceptate, nici măcar o limită clară pentru stabilirea noului regulament. Inițial, termenul pentru implementare fusese stabilit anul 2023. Este clar însă că decizia nu poate fi amânată mult, deoarece până în 2030 emisiile din întreaga industrie de transport trebuie să fie reduse cu 55% față de nivelul din 1990.

Din aceeași categorie...

Back to top button