Un camion autonom a făcut o cursă de 1.500 km cu 10 ore mai rapid decât un șofer

Un camion autonom dezvoltat de TuSimple a completat o cursă de 950 de mile (1.528 km) cu 10 ore mai rapid decât unul condus de un șofer.
Testul a fost efectuat recent cu un transport de pepeni între statele americane Arizona și Oklahoma. Distanța de 950 de mile a fost parcursă în proporție de 80% de sistemul de condus autonom, în timp ce șoferul de siguranță aflat la bord a condus pe drumurile rurale și a supravegheat în permanență tehnologia.
Practic, cursa a fost efectuată mai rapid deoarece șoferul nu a mai trebuit să ia pauza obligatorie de minim 10 ore la maxim 11 ore de condus, conform legislației americane.
Condusul fără pauze ar putea deveni principalul avantaj economic al tehnologiei de condus autonom, atunci când aceasta va ajunge la maturitate deplină. În cazul de față, livrarea a fost efectuată în 14 ore și 6 minute, față de aproximativ 24 de ore cât dura cu un camion normal.
VEZI ȘI: Franța va testa și ea încărcarea din mers a camiaonelor electrice
TuSimple vorbește și despre consumuri mai mici, dar fără să dea detalii în acest sens. În special în aplicațiile cu mărfuri proaspete, livrările mai rapide ar însemna o calitate mai bună pentru clienții finali, dar și reduceri ale consumului de energie, deoarece se elimină staționărilor prelungite cu agregatul de răcire în funcțiune.
Mai ales în contextul crizei tot mai accentuate de șoferi de camion, condusul autonom s-ar putea dovedi o soluție în special în SUA, unde se parcurg distanțe lungi pe șosele cu trafic relativ scăzut. Condusul autonom pe autostrăzi este așteptat să fie posibil, din punct de vedere tehnic și legal, până în 2030.