Un camion de 40 t are nevoie de 36.2 m pentru a se opri complet de la 80 km/h

Un camion de 40 tone are nevoie de 36.2 metri pentru a se opri complet de la 80 km/h
Un camion de 40 t care rulează cu viteza de 80 km/h are nevoie de 36.2 m pentru a se opri complet, arată cel mai recent test efectuat de ADAC.

De ce spațiu are nevoie o mașină, motocicletă, mașină cu rulotă, autorulotă, autoutilitară sau camion de 40 t pentru a opri complet?

Un camion de 40 t are nevoie de 36.2 m pentru a se opri complet de la 80 km/h

Pentru a afla răspunsul, ADAC a derulat un test pentru a vedea care este distanța de care au nevoie diferite tipuri de vehicule care rulează cu 80 km/h pentru a opri complet.

ADAC a efectuat un test și pentru a atrage atenția șoferilor asupra riscurilor care apar atunci când se circulă în coloană și de cât de mult spațiu au nevoie pentru a frâna de la 80 km/h la 0 km/h în condiții normale, cu vehiculul încărcat.

În cadrul testului au fost folosite următoarele vehicule: VW Golf, BMW X3 (cu și fără rulotă), BMW 1200GS, Mercedes-Benz Sprinter, Dethleffs Globebus T4 și un DAF XF.

VEZI ȘI: Lipsa locurilor de parcare nu este doar o problemă de logistică, ci și una de siguranță rutieră

Iată și care au fost cifrele înregistrare la frânare maximă de la o viteză de 80 km/h cu o mașina încărcată:

VW Golf și BMW X3 au frânat pe distanța de 23.2 metri, respectiv 23.5 metri. SUV-ul cu rulotă a frânat pe 25.2 metri, iar motocicleta a avut nevoie de 25.3 metri pentru a se opri complet.

Un camion de 40 t are nevoie de 36.2 m pentru a se opri complet de la 80 km/h

Sprinter-ul a avut nevoie de 28 de metri, iar autorulota de 29.8 metri. Camionul a avut nevoie de 36.2 metri, cea mai mare distanță pentru a se opri complet.

Alte rezultate constatate în acest test:

  • Înălțimea încărcăturii nu are o influență asupra distanței de frânare. Aceasta este dictată de centrul de greutate și de aceea este mai important modul în care este poziționată marfa.
  • Valorile înregistrate de autoturism și de SUV se datorează și inovaților tehnologice legate de șasiu, frâne și pneuri.
  • Toate vehiculele au fost încărcate la capacitate maximă și s-au efectuat cel puțin 10 frânări de la viteza de 80 km/h pentru analizarea datelor.
  • Testele au avut loc pe circuitul ADAC de teste din Kaufbeuren. Suprafața a fost uscată și au fost înregistrate temperaturi ale asfaltului între 21° C și 33° C.
  • Valorile din test sunt cele ideale. În traficul cotidian șoferul trebuie să țină cont de o serie de factori care nu sunt ideali, precum abrazivitatea asfaltului, praf, murdărie, calitatea anvelopelor, sistemul de frânare etc.

Chiar dacă la camion a fost înregistrată cea mai mare distanță de frânare, acesta a trebuit să oprească o greutate totală de 40.000 kg, adica de peste 11 ori greutatea următorului vehicul din test. În aceste condiții este un rezultat excelent să oprești un camion în 36.2 metri.

Un camion are nevoie de 36.2 metri pentru a se opri complet de la 80 km/h

Ținând cont de aceste cifre este foarte important ca fiecare șofer să țină cont de ele și să adapteze distanța față de vehiculul din față ținând cont de aceste informații.

În urma testului este și mai evidentă necesitatea echipării vehiculelor cu sisteme de asitență la frânare și de păstrarea unei distanțe minime din standard.

Recomandarea specialiștilor este de a păstra o distanță de aproximativ jumătate din viteza înregistrată în metri. Adică la 80 km/h distanța față de vehiculul din față să fie de 40 de metri.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.