Stiai ca

Un camion electric de 40 de tone a mers 817 km fără reîncărcare

Un cap tractor al mărcii chineze Sany, folosit într-o combinație de 40 de tone, a parcurs 817 km fără reîncărcare, stabilind un nou record Guinness.

Recordul înregistrat de Sany Magic Tower 1165, numele complet al modelului, a fost stabilit pe 7 iunie. Autotractorului i-a fost atașată o semiremorcă cu 3 axe încărcată cu balast, greutatea totală a combinației fiind de 40.450 kg.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Acesta a fost condus pe o rută între orașele Changsha și Shenzhen. Distanța a fost parcursă în aproape 16 ore, fără opriri intermediare pentru reîncărcarea bateriilor. La destinație, odometrul indica o distanță parcursă de 817 km, confirmată de reprezentanții Guinness Book of Records.

Un camion electric de 40 de tone a mers 817 km fără reîncărcare

Mai mult, computerul de bord arăta că mai era disponibilă 17% din capacitatea bateriei. Astfel, cel puțin teoretic, combinația de 40 de tone putea parcurge până la 980 km fără reîncărcarea bateriilor.

VEZI ȘI: Truck Tuning Art 2023: Cele mai frumoase camioane vin la Alba Iulia în perioada 4-6 august

Aceasta este cea mai mare autonomie înregistrată până acum de un cap tractor electric cu semiremorcă. În august 2021, un camion electric produs de compania elvețiană Designwerk a parcurs 1.099 km fără reîncărcare. Era vorba însă de un camion rigid cu două axe condus doar pe circuit.

Un camion electric de 40 de tone a mers 817 km fără reîncărcare

Eroul noului record, Sany Magic Tower 1165, este un camion de serie deja comercializat, la un preț anunțat de aproximativ 250.000 de euro. Indicativul modelului vine de la turnul din spatele cabinei de dormit joase, care găzduiește baterii cu o capacitate totală de 1.165 kWh.

Un camion electric de 40 de tone a mers 817 km fără reîncărcare

O valoare foarte mare, aproape dublă față de cea a bateriilor autotractorului european Volvo FH Electric. Pentru a petrece mai puțin timp la încărcare, Sany a împărțit bateria în patru module care pot fi încărcate separat.

Un camion electric de 40 de tone a mers 817 km fără reîncărcare

Încărcat de la patru stații în același timp, camionul își poate recupera întreaga autonomie în doar o oră și jumătate. Dezavantajul bateriei foarte mari este greutatea imensă: 14 tone, aproape dublu față de cea tipică a unui cap tractor diesel.

Din aceeași categorie...

Back to top button