Un consorțiu austriac a dezvoltat un van electric cu autonomie de 200 de kilometri

Un consorțiu austriac a dezvoltat un van electric cu autonomie de 200 de kilometri

Un consorțiu din Austria a dezvoltat un van electric, ce are o autonomie de 200 de kilometri și o sarcină utilă de o tonă.

Platforma tehnică a acestui van electric este preluată de la o generație anterioară a modelul Mercedes-Benz Sprinter.

Cei de la Kreisel au desfăcut vehiculul în bucăți și au îndepărtat toate componentele care aveau legătură cu motorul diesel. Apoi, au refăcut totul cu ajutorul tehnologiei 3D, găsind cea mai bună poziție pentru baterii, fără a afecta celelalte sisteme de siguranță ale mașinii.

Pentru început, acest van electric va fi utilizat de compania Schachinger Logistik în zona Linz/Wels pe rute de maximum 140 de kilometri. Gradual, traseele vor crește până la o distanță de 200 de kilometri.

Perioada de teste va dura până în septembrie, timp în care Kreisel Electric va analiza toate informațiile legate de baterii.

“Le vom compara apoi cu informațiile de pe GPS, condițiile meteo și alți factori externi pentru a vedea exact cum se comportă vehiculul pe timp de vara sau iarnă, cum reacționează în funcție de traseu, încărcătură și stilul de condus al șoferilor”, spun oficialii companiei.

Consorțiul care a contribuit la dezvoltarea van-ului electric și-a propus să-l producă inițial într-o serie mică și să-l ofere companiilor care transportă marfă în zone urbane, în special în centrul orașelor.

VEZI ȘI: Fliegl SDS 390 X-tra LONG oferă un volum de încărcare de 101 mc

Pe termen mediu, obiectivul este ca în aceste zone, transportul de marfă să se facă exclusiv cu vehicule electrice.

Desigur, acest obiectiv poate fi atins doar dacă trecerea la vehicule electrice este și rentabilă din punct de vedere financiar pentru companiile de transport, dar și dacă beneficiarii de transport vor cere asta.

Un consorțiu austriac a dezvoltat un van electric cu autonomie de 200 de kilometri

„Guvernul austriac a semnat înțelegerea de la Paris în ceea ce privește protecția mediului înconjurător. Un punct important pentru următorii 10 ani este reducerea masivă a emisiilor de CO2 din segmentul de transport”, spune Norbert Hofer, Ministrul Transporturilor din Austria.

„Pentru asta avem nevoie de concepte noi, de investiții în zona de cercetare si dezvoltare a vehiculelor de transport persoane și marfă. Din 2009 am acordat o atenție deosebită electromobilității și acum venim cu soluții concrete pentru piața de transport și logistică.”

Proiectul Low Emission Electric Freight Fleets
În proiectul LEEFF (Low Emission Electric Freight Fleets) s-au implicat companiile Kreisel Electric (baterii), Oberaigner Powertrain (transmisii), Smatrics (infrastructură de încărcare) și Energie Ingenieure Consulting.

În procesul de cercetare și dezvoltare s-au implicat și Universitatea din Viena, Universitatea de Resurse Naturale și Științe ale Vieții, și FH Hagenberg (software).

Ministrul de Transport, Inovație și Tehnologie din Austria a finanțat proiectul cu 5.2 milioane de euro.

Date tehnice
Autonomie: aprox. 200 km
Putere: 125 kW
Tracțiune: spate
Greutatea totală admisă: 3.5 tone
Sarcină utilă: 1.060 kg

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.