Un MAN TGX complet autonom va transporta containere în Germania

Un MAN TGX complet autonom va transporta containere în Germania
MAN Truck & Bus va dezvolta un MAN TGX de generație nouă complet autonom, care va transporta containere între terminalul DB Intermodal Services și terminalul DUSS din Ulm, în cadrul proiectului ANITA.

MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn AG, Götting KG și Universitatea de Științe Aplicate Fresenius sunt parteneri într-un proiect care va revoluționa transportul combinat de mărfuri.

Un MAN TGX complet autonom va transporta containere în Germania

Pentru a automatiza transporturile între diferite moduri de transport marfă a fost lansat, la data de 1 iulie, proiectul “Inovații Autonome în cadrul Terminalelor de Transport” (ANITA).

În cadrul acestui proiect va fi dezvoltat un camion complet autonom care va fi testat în cadrul terminalului DUSS din Ulm unde va fi implicat în operațiuni logistice. Transportul combinat – rutier, feroviar și naval – este o piață care înregistrează cea mai mare creștere pe piața de transporturi.

Proiectul ANITA are ca scop automatizarea întregului proces de transport și pentru a utiliza vehiculele la o capacitate maximă și de a face programul șoferilor mai flexibil.

Partenerii din acest proiect sunt MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn AG, Götting KG și Universitatea de Științe Aplicate Fresenius. Proiectul este finanțat cu aproximativ 5.5 milioane de euro și de Ministerul Economiei din Germania, iar programul se va întinde pe durata a 39 de luni.

VEZI ȘI: Autoritățile belgiene au sechestrat 18 camioane ale companiei lituaniene RV Transport

Camionul complet autonom va fi folosit la terminalul din Ulm Dornstadt și va face curse între depozitul de containere DB Intermodal Services și terminalul DUSS. Un “șofer de siguranță” de la MAN va fi permanent la bord pe toată durata testelor.

Infrastructura digitală și toate interfețele necesare vor fi dezvoltate la fața locului. Operatorii profesioniști de macarele vor manevara containerele pentru ca testul să se desfășoare în condiții reale.

Pentru toți partnerii din acest proiect, transportul combinat este cheia prin care se pot scădea emisiile de noxe pe termen lung, iar un proiect cum este ANITA va accelera digitalizarea acestui tip de transport al mărfurilor.

Un MAN TGX complet autonom va opera în terminalul de containere DUSS din Ulm

Un MAN TGX complet autonom va opera în terminalul de containere DUSS din Ulm

MAN Truck & Bus va dezvolta camionul pentru acest proiect din care va aduna informații importante în ceea ce privește transportul autonom și operațiunile dintr-un terminal logistic. ANITA este un alt proiect important, după cel început cu DB Schenker AG și Universitatea de Științe Aplicate Fresenius care are ca obiectiv dezvoltarea soluțiilor de rulare în pluton pentru vehciulele autonome.

Cei de la Götting KG vor dezvolta algoritmii care să detecteze locația vehiculului, dar și obstacolele din interiorul terminalului logistic. În aceste condiții, proiectul ANITA va oferi posibilitatea de a testa și colecta informații importante care să ducă la dezvoltarea transportului autonom.

Universitatea de Științe Aplicate Fresenius se va ocupa de procesul de comunicare dintre vehicul și celelalte aplicații din terminat, va urmări procesul de mișcare al oamenilor și al containerelor și va face o aplicație care să digitalizeze complet acest proces.

Follow #infotrucker