Un mort si 15 raniti bilantul ultimului asalt al imigrantilor la Eurotunnel

terminalul feroviar de la Calais

In noaptea dintre 28 si 29 iulie 2015, a avut loc un al doilea asalt in masa la terminalul feroviar de la Calais.

In primele doua nopti ale acestei saptamani, sute de imigranti au incercat sa forteze intrarea in terminalul feroviar de la Calais si sa urce la bordul navetelor de transport pentru a trece Marea Britanie.

In prima noapte se estimeaza un numar fara precedent de imigranti, aproximtiv 2.000, in timp ce in a doua noapte numarul acestpra s-a ridicat la aproape 1.500. In ambele cazuri, atat politia franceza cat si echipele de securitate ale Eurotunnel au intervenit, fiind efectuate mai multe arestari. Politia franceza a declarat presei locale, ca ultima tentativa disperata a imigrantilor de a ajunge in Anglia prin Eurotunnel, s-a soldat cu 15 raniti si un mort.

Un mort si 15 raniti bilantul ultimului asalt al imigrantilor la Eurotunnel

Echipa noastra de securitate a gasit in aceasta dimineata un corp, la fata locului fiind chemati paramedicii. Din pacare acestia au confirmat decesul persoanei, foarte probabil lovit de unul din camioanele care vin din Anglia, a declarat purtator de cuvant al Eurotunnel.

Prim ministrul britanic David Cameron, a definit situatia ca fiind „foarte ingrijoratoare”, asigurand in acelasi timp ca va „lucra indeaproape” cu autoritatile franceze pentru a face fata situatiei. Cu o zi inainte de acest eveniment, aproximativ 2.000 de imigranti au incercat sa intre in terminalul Eurotunnel formand „cel mai mare raid din ultima luna si jumatate”.

Saptamani la rand, imigrantii au incearcat sa intre in terminal profitand si de haosul creat de protestul lucratorilor francezi de pe feriboturi. In ultimele zile, numarul acestora a crescut. Acestia prefera sa incerce trecerea in Anglia pe timpul noptii, cand vizibilitatea este scazuta.

Sursa din politie, a declarat ca in aceasta dimineata in fata tunelului erau intre 500 si 1.000 de imigranti, motiv pentru care s-au format cozi de camioane pe kilometri intregi. Autoritatile franceze considera o misiune dificila, daca nu imposibila patrularea terminalul care acopera o suprafata de 650 de hectare, ingradita cu 28 km de gard.

Motivul pentru care aceasta problema devenita internationala nu se rezolva, este un „ghimpe” intre Londra si Paris. Theresa May, Ministrul de Interne al Marii Britanii a anuntat ca Londra va oferi 9.8 milioane euro pentru a asigura Eurotunnel pe partea britanica a Canalului.

Dupa cum am anuntat si noi in zilele trecute, administratorul Eurotunnel cere o despagubire de aproximativ 10 milioane de euro, ambelor guverne, pentru daunele suferite pricinuite de atacurile imigrantilor.

Pe de alta parte, Paris-ul este acuzat ca nu ia nicio masura concreta pentru a rezolva aceasta problema si a securiza zona.

Sursa foto: inagist.com

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker