Impas intre soferii de camion si transportatorii din Franta

Impas intre soferii de camion si transportatorii din Franta

Tabloul reînnoirii contractului colectiv de munca propus de soferilor de camion francezi s-a reanimat pe fondul ultimelor negocieri ce au avut loc pe data de 26 martie 2015. Cele doua parti implicate impicate in acesta disputa, soferii profesionisti francezi pe de-o parte si transportatorii francezi pe de alta parte, au oprit brusc negocierile. Contractul colectiv de munca vizeaza aproximativ 330.000 de soferi ale căror salarii au fost blocate incepand cu 2012.

După prima runda de negocieri esuata pe data de 9 februarie 2015, a venit o a doua runda de negocieri in data de 26 martie 2015, de asemenea esuata, din acelasi motiv: creșterea salariilor conducătorilor auto. Cele mai mari cinci asociatii ale soferilor profesionisti francezi, CGT, CFDT, CFTC, CGC și FO, solicită o creștere a salariului de 4%, după ce initial au cerut 5%, în timp ce companiile de transport reprezentate de FNTR, TLF și UNOSTRA nu accepta o crestere mai mare de 2%. Chiar daca intalnirea a fost mediata de ministrul transporturilor francez, Alain Vidalies, aceasta a intrat in impas fapt ce ar putea genera noi proteste pe drumurile publice din Franta.

Impas intre soferii de camion si transportatorii din Franta

Otre, asociatia transportatorilor mici si mijlocii, a propus o cale de mijloc, cu o creștere imediată între 1.4% și 2.2%, iar a doua majorare intre 0.4% si 0.6%, sa fie pusa în aplicare până la 1 octombrie 2015. Această a doua majorare ar intra în vigoare, numai în cazul în care va fi aprobat și pus în aplicare modificarea Legii Macron împotriva dumping-ului social din transportul rutier, care propune aplicarea salariului minim francez inclusiv conducătorilor auto străini.

Această ipoteză este considerata „inadmisibil”, de CFTC, deoarece conditioneaza un acord de aproparea unei legi. De asemenea, propunerea a fost respinsa si de FNTR.

În timpul negocierilor, un grup de aproximativ două sute de sindicalisti au intrat în camera în care a avut loc interviurile, cu intenția de a sechestra reprezentantii companiilor de transport. Acțiunea a durat aproximativ două ore și a fost condamnata ferm de către asociațiile de soferi profesionisti, care au catalogat evenimentul spontan drept regretabil.

Follow #infotrucker