Un nou motor Scania disponibil în gama Euro 6

După ce în luna octombrie 2013 a introdus în gamă motorul de 9 litri cu cinci cilindri în linie, pe biodiesel, Scania a mai facut un pas la începutul acestui an în direcţia reducerii emisiilor poluante. Astfel,  suedezii au introdus în gama de motoare Euro 6 încă un propulsor, tot pe biodiesel de 13 litri cu şase cilindri în linie şi două variante de putere, 450 CP şi 490 CP. Noul motor are sisteme de post-tratare a gazelor SCR şi EGR.

Motorul în varianta de 450 CP oferă un cuplu de 2.350 de Nm la 1.000 rot/min , în timp ce variant de 490 CP oferă un cuplu de 2.550 Nm la 1.000 rot/min până la 1300 rot/min. De notat este faptul că, atunci când motorul merge cu 100% biodiesel (EN14214) puterea scade cu 8 procente, datorită arderii mai lente a biodiesel.

Un nou motor Scania disponibil în gama Euro 6

Deoarece, arderea biodiesel-ului duce la o proporție mai mare de cenușă în gazele de eșapament, Scania foloseşte pentru post-tratare sisteme SCR şi EGR. Totuşi, trebuie specificat că, folosirea de biodiesel duce la intervale de service mai scurte precum şi la un consum ușor crescut de combustibil şi AdBlue cu până la 10% atunci când este folosit biodiesel de concentraţie 100% (B100).

Şi pentru a menţine un echilibru vis-a-vis de consturi, trebuie spus că unii biocarburanţi permite obținerea unei reduceri a emisiilor de dioxid de carbon cu până la 80% sau mai mult. Astfel, în unele ţări precum Austria, se pot obţine reduceri de taxe, aceast avantaj traducându-se prin reducere de costuri care la rândul lor duc la un preţ final mai mic pe kilometru. Un alt aspect important îl reprezintă faptul că, biodieselul este la fel de uşor de folosit precum motorina convenţională. Spre exemplu, în cazul în care aveţi nevoie să alimentaţi şi vă aflaţi într-un loc un unde nu este disponibil biodiesel, puteţi alimenta cu motorină convenţională, această nouă gamă de propulsoare fiind capabilă să funcţioneze cu concentraţii mai mici de 10% de biodiesel.

În ceea ce priveşte întreaga gama de motoare, constructorul suedez va continua să introducă şi alte propulsoare ce funcţionează cu biodiesel de diferite capacităţi şi pentru un spectru larg de aplicaţii. Prin introducerea acestui nou propulsor, producătorul de la Södertälje îşi arată preocuparea în reducerea constantă a emisiilor poluante în vederea realizării unui transport cât mai „verde”.

 

 

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.