Crește nemulțumirea în rândul transportatorilor italieni, după ce un sfert din camioanele italiene au fost trase pe dreapta din cauza lipsei Pașaportului Verde, în timp ce camioanele străine sunt exceptate.
Pe 15 octombrie, prima zi de aplicare a Pașaportului Verde în transport, Unatras a tras un semnal de alarmă privind efectele negative pe care le-ar putea avea această măsură asupra transportului rutier național, mai ales după eliminarea Pașaportului Verde pentru șoferii străini, în condițiile în care unul din patru șoferi italieni nu-l au.
Unatras spune că ceea ce a prevăzut se întâmplă deja. Mai exact, clientul se îndreaptă deja spre companii de transport din străinătate pentru a înlocui serviciile de transport furnizate de transportatorii italieni.
De asemenea, uniunile Transportunito, Fedit, Fite și Aiti critică eliminarea Pașaportului Verde pentru șoferii străini care fac transport internațional, înțelegând în același timp motivele deciziei „având în vedere faptul că Italia are volume mari de importuri de bunuri necesare astăzi, în special pentru a contribui la reluarea sectorul industrial și cel prelucrător se confruntă deja cu probleme legate de disponibilitatea și prețul combustibililor”.
VEZI ȘI: Tren intermodal întors de italieni, în Elveția. Mai mulți șoferi nu aveau Pașaport Verde
Acestea spun că „dacă regula introdusă ar rămâne limitată doar în avantajul companiilor străine, ar crea o formă de dumping inacceptabil în detrimentul companiilor italiene”.
Prin urmare, cele patru uniuni invită guvernul să elimine Pașaportul Verde și pentru șoferii italieni, pentru ca firmele italiene de transport rutier să rămână competitive.
Piereri de aproximativ 70 de milioane de euro pe zi
Transportunito a făcut o estimare și spune că obligativitatea Pașaportului Verde în transport va genera pierderi de aproximativ 70 de milioane de euro pe zi. O prognoză considerată minimă, care „va determina un alt element de criză în sector”.
Pierderea vine din lipsa de productivitate a șoferilor care nu vor putea face transport deoarece nu au Pașaport Verde și care nu vor putea fi înlocuiți, chiar și în situațiile în care legea o permite, pentru că nu există altcineva să facă acest lucru din cauza deficitului structural de personal.