Camioane

Volvo Trucks a testat cu succes un Volvo FMX complet autonom

Producătorul suedez de camioane Volvo Trucks a desfășurat recent o sesiune de teste secrete cu ceea ce-ar putea fi viziunea sa în ceea ce privește automatizare rutieră.

Spre deosebire de camioanele celor de la Mercedes-Benz, Freightliner și Peterbilt, care au moduri autonome, dar au nevoie să fie asistate de șofer în timpul deplasării, suedezii de la Volvo Trucks abordează problema condusului autonom într-un mod complet diferit, concentrându-se pe automatizarea completă în medii închise și controlate, pornind din sectorul minier. Aceștia au creat un prototip de lucru, pe care le-au testat cu succes într-un tunel subteran situat într-un fost aeroport militar din Göteborg, Suedia.

Volvo Trucks a testat cu succes un Volvo FMX complet autonom

Camionul, o basculantă Volvo FMX 540 cu specificație de carieră, diferă într-un singur sens față de un model de serie obișnuit, acesta având montați șase cilindri, câte trei pe fiecare parte (frontal, mijloc și spate). Aceștia sunt scanere laser care păstreză sub control în mod constant mediul înconjurător al vehiculului prin detectarea obstacolelor staționare sau în mișcare asigurând siguranța maximă a vehiculului în timpul funcționării complet autonome, adică fără prezență umană la bord.

Camionul, dezvoltat de Volvo Trucks în cooperare cu Saab sub compania de consultață Combitech, a parcurs în întuneric, fără nicio intervenție a șoferului, un traseu cu pasaje înguste și obstacole. În opinia suedezilor, această tehnologie a fost aprobată și în scurt timp, aceste camioane vor fi testate în condiții reale de funcționare într-o exploatare minieră din Suedia.

VEZI ȘI: O nouă companie care produce camioane autonome

Camionul se poate deplasa și pune pe poziție pentru încărcare și descărcare fără șofer, chiar și într-un mediu în care circulă alte vehicule sau persoane, tocmai datorită scanerelor laser, care avertizează prezența obstacolelor înainte, în lateral și în spatele camionului, făcându-l să încetinească sau să oprească, dacă este necesar, și să pornească, atunci când drumul este liber.

Volvo Trucks declară că se concentrează pe conducerea automată în spații închise – care, în plus față de o exploatare minieră poate fi un port, un terminal de logistică sau o platformă de containere – deoarece este mai ușor de gestionat decât în drum deschis traficului rutier și, prin urmare, putând avea o aplicație concretă în mai puțin timp.

Producătorul suedez nu a specificat când camioanele sale fără șoferi pentru aceste medii vor fi de vânzare, dar perioada poate fi mai mică decât în cazul camioanelor autonome pentru distanțe lungi, care presupun întotdeauna prezența la bord a unui șofer.

Credit foto: Equipment World

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button