SustenabilitateTop News

Unele camioane Euro VI D încălcă limitele de emisii ale UE, spune T&E

T&E susține că este necesar un nou standard de emisii pentru a face camioanele și autobuzele mai prietenoase cu mediul.

Opoziția industriei auto față de noul standard de emisii Euro VII ar putea duce la zeci de mii de decese premature care pot fi evitate, spune organizația Transport & Environment (T&E).

Unele camioane Euro VI D încălcă limitele de emisii ale UE, spune T&E

„Este nevoie urgent de un nou standard de emisii al UE pentru a reduce poluarea de la camioane și autobuze. Cu toate acestea, o opoziție intensă din partea unei industriei auto care pune profitul înaintea oamenilor, ar putea reuși să determine Comisia Europeană să propună un standard slab care ar contribui puțin la reducerea emisiilor. Acesta ar fi un dezastru pentru aerul curat și sănătatea umană”, Anna Krajinska, inginer de emisii la T&E.

Testele de drum realizate de Universitatea Tehnică din Graz în numele T&E cu un camion diesel Euro VI D au constatat că inclusiv unele dintre cele mai noi camioane depășesc cu 11% (768 mg/kWh, în loc de 690 mg/kWh) limita de emisii de NOx înregistrată în testele oficiale pentru verificarea conformității UE. În acest caz, nu mai putem vorbi de camioane conforme standardul Euro VI D.

Este foarte îngrijorător faptul că, în timpul testelor de drum care reproduceau o călătorie tipică de livrare la supermarket și conducerea cu viteză redusă tipică zonelor urbane, unde poluarea aerului este adesea cea mai gravă, camionul a avut emisii de NOx deosebit de mari.

Camioanele încă încălcă limitele legale de emisii ale UE, spune T&E

Astfel, autoritatea care a aprobat omologarea camionului ar trebui să investigheze rata de incidență și cauza acestor emisii crescute.

„Pentru a combate astmul, bolile de inimă și cancerul, toată poluarea de la camioanele diesel trebuie redusă urgent. Pe lângă o strategie clară pentru atingerea vânzărilor cu zero emisii pentru majoritatea camioanelor până în 2035, avem nevoie de un nou standard UE ambițios privind emisiile pentru vehiculele grele care să fie implementat până în 2025, care să înlocuiască standardul învechit Euro VI convenit cu mai bine de un deceniu în urmă”, Anna Krajinska.

VEZI ȘI: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel, spune T&E

Transportul rutier rămâne cea mai mare sursă de emisii de NOx din Europa, motiv pentru care reprezintă o problemă serioasă de sănătate publică. În fiecare an, în Europa, mor prematur 50.000 de oameni din cauza poluării cu dioxid de azot (NO2), o componentă a NOx.

Rezultatele testelor vin ca urmare a noilor orientări ale Organizației Mondiale a Sănătății pentru NO2, care sunt cu 75% mai mici decât limitele actuale ale UE. Camioanele reprezintă doar 2,4% din vehiculele rutiere din UE, dar pot contribui cu până la 40% la emisiile totale de NOx.

Un nou standard de emisii ambițios pentru toate vehiculele ar putea reduce emisiile totale de NOx din UE cu 4,2 milioane de tone până în 2050 și ar putea evita 35.000 de decese premature.

T&E solicită implementarea a patru recomandări cheie:

  • Reducerea limitelor de emisie la cele mai scăzute niveluri posibil din punct de vedere tehnic;
  • Reglementarea eficientă a tuturor poluanților care sunt dăunători sănătății umane și mediului;
  • Îmbunătățirea testării, aprobării și certificării vehiculelor pentru a se asigura că autobuzele și camioanele respectă limitele de emisie oricând și oriunde sunt conduse;

De asemenea, T&E spune că autoritățile ar trebui să se asigure că limitele de emisie sunt respectate pe toată durata de viață a vehiculului.

Se așteaptă ca Comisia Europeană să publice o propunere pentru un nou standard de emisii Euro VII pentru vehiculele grele până la sfârșitul lui 2021. În prezent, aceasta studiază recomandările experților independenți în emisii, Consorțiul pentru Emisii Ultra Scăzute ale Vehiculelor (CLOVE), care a propus măsuri pe baza a ceea ce este realizabil din punct de vedere tehnic.

Din aceeași categorie...

Back to top button