Ungaria, cea mai atractivă alimentare cu carburanţi

accizei suplimentare

Alimentarea cu carburanţi în Ungaria a devenit cea mai atractivă pentru transportatorii Români care tranzitează Europa în contextul în care Guvernul României se comportă ca un duşman al propriului buget (dosit în sertare) şi trimite transportatorii Români să alimenteze în afară graniţelor pierzând astfel acciza, tva-ul şi impozitele aferente vânzărilor de carburanţi.

Dacă luăm în calcul strict ce intra în contul unui transportator autohton ce a alimentat în Slovenia, ca exemplu (după ce plăteşte comisionul de recuperare şi spezele de transfer), acesta ajunge să recupereze cca. 7 eurocenți / litru = 70 euro / 1.000 litri de motorină alimentată. Asta înseamnă cca. 30 bani / litru. În acest fel, preţul la pompă în Slovenia, înainte să recupereze cotă parte din acciza, este de 1.35 euro / l = cca. 5.9 lei/litru, inclus TVA. În Slovenia, TVA este de 22%. În consecinţă, din Slovenia transportatorii români cumpăra motorina fără TVA şi cu cotă parte de acciza recuperată cu 4.53 lei net / litru.

Ungaria, cea mai atractivă alimentare cu carburanţi

În Ungaria, preţul mediu de azi este de 1.33 euro / litru circa 5.9 lei/litru. Şi Ungaria returnează cotă parte din acciza, în total 17 HUF / litru = cca. 5 eurocenţi (dacă scădem comisioanele de recuperare şi spezele), TVA este de 27%. În ţara vecină, Ungaria, motorina se cumpără fără TVA şi cu acciza returnată inclusiv pentru transportatorii Români la valoarea de 4.35 lei/litru în timp ce în România un litru de motorină se cumpără în medie cu 5.9 lei, preţul fără TVA fiind de 4.76 lei / litru.

Chiar dacă recuperarea de acciza ar funcţiona în Romania, preţul ar ajunge la minim 4.58 lei / litru fără TVA, fiind astfel cel mai ridicat din zona. Dacă Guvernul ar recunoaşte că şi-a dat cu „stângul în dreptul” şi ar urca suma cotei părţi recuperabile la minim 11 – 12 eurocenţi / litru, concomitent cu eliminarea tuturor aberatilor birocratice există premise reale ca sistemul să fie viabil în România, agenţii economici urmând să îşi alimenteze vehiculele acasă.

Pentru ca birocraţia să nu mai blocheze sistemul de returnare în România este nevoie neapărat că schema să nu mai fie considerată ajutor de stat iar verificările să se facă strict analizând încrucişat facturile de alimentări, transmise prin posta şi la maxim 30 de zile din momentul solicitării adică ceea ce FORT a solicitat încă de la începutul dezbaterilor pe acest subiect.

Click pentru a vedea prețurile din Europa la carburanţi

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.