Unii transportatori est-europeni ocolesc noua legistație, pentru a continua practicile de dumping social

Unii transportatori est-europeni ocolesc noua legistație, pentru a continua practicile de dumping social
Sindicatul belgian UBT-FGTB are dovezi că unii transportatori est-europeni încearcă să ocolească noua legislație europeană, mai dură în ceea ce privește timpii de muncă și odihnă, pentru a continua practicile de dumping social.

Mai precis, aceștia ocolesc obligativitatea întoarcerii șoferilor în țara de origine o dată la patru săptămâni, determinându-i pe aceștia să semneze un document în care declară că nu dorește să se întoarcă la locul de reședință sau la sediul societății.

Unii transportatori est-europeni ocolesc noua legistație, pentru a continua practicile de dumping social

Autoritățile din Belgia au intrat în posesia unor astfel de documente din mai multe surse.

Conform noilor reglementări ale Pachetului de Mobilitate, care au intrat în vigoare în 20 august, șoferii de camion sunt obligați să se întoarcă în țara de origine a angajatorului în maximum patru săptămâni, astfel încât să fie oprit dumpingul social.

Însă, anumiți transportatori est-europeni, inclusiv din România, îi obligă pe șoferi să semneze diverse documente prin care aceștia susțin că nu vor să se întoarcă acasă, deși Comisia Europeană sugerează clar că șoferul nu mai poate lucra săptămâni la rând.

VEZI ȘI: Peste 200 de procese verbale întocmite în câteva ore de control la Nickelsdorf

Documentul apărut în presă scoate la iveală că angajatorii din sector n-au scrupule și fac tot posibilul pentru a-și continua practicile de sclavie modernă, spune UBT-FGTB. După primirea primului astfel de document, sindicatul a depus o plângere și a cerut intensificarea controalelor în Europa pentru a-i depista pe transportatorii care nu respectă noile reglementări.

„Odihna săptămânală la bordul camionului este și va rămâne interzisă, indiferent dacă șoferul se întoarce sau nu acasă. Acesta este un alt motiv pentru care vor mări numărul controalelor și nu vom ezita să venim cu amenzi și mai mari în cazul încărcării acestor reglementări”, a declarat Frank Morales, președintele sindicatului UBT-FGTB.

Follow #infotrucker