Companii de transportPatronate și sindicate

UNTRR solicită ajutor de urgență pentru transportatorii de vehicule

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează situația gravă pe care o traversează transportatorii rutieri de vehicule, afectați direct de consecințele crizei globale de microcipuri din industria automotive și solicită Guvernului României ajutor de urgență pentru salvarea acestui sector de activitate.

În acest an, 7,1 milioane de autovehicule nu pot fi fabricate datorita crizei microcipurilor. Și în România, reducerea producției uzinelor de autovehicule, paralizate din cauza crizei globale de microcipuri, a perturbat semnificativ activitatea transportatorilor de vehicule.

UNTRR solicită ajutor de urgență pentru transportatorii de vehicule

Din 2020, activitatea transportatorilor români de vehicule a fost puternic afectată de pandemia de COVID-19, iar situația acestora s-a agravat în 2021, odată cu escaladarea crizei componentelor electronice pentru industria automotive.

Urmare problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto globală, uzina Dacia de la Mioveni și uzina Ford de la Craiova și-au redus drastic producția anul acesta. Astfel, producția de automobile Dacia şi Ford a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie 2021 față de aceiași perioadă din anul trecut, potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

VEZI ȘI: Transportatorii de mașini, victime colaterale ale crizei de microprocesoare

În acest context economic dificil pentru industria automotive, Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului României să acorde în regim de urgență o linie de ajutor financiar nerambursabil pentru transportatorii rutieri români de vehicule afectați de criza microcipurilor.

Ajutorul ar trebui să fie de minim 10.000 lei/lună pentru fiecare vehicul neutilizat, pentru a menține capacitatea de transport auto până la reluarea producției la capacitate normală.

”Atenționăm că în lipsa unei astfel de măsuri, firmele de profil își vor reduce capacitatea sau se vor închide, iar la reluarea producției auto la capacitate normală, transportul va fi efectuat de firme din afară, la tarife mai mari care vor penaliza competitivitatea producției auto din Romania”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Din aceeași categorie...

Back to top button