Patronate și sindicateTop News

UNTRR cere o amnistie pentru diurnă compatibilă și cu Directiva Detașării

UNTRR solicită autorităților române o amnistie fiscală pentru diurnă compatibilă cu Directiva Detașării ce se va aplica din februarie 2022, pentru ca industria de transport rutier din România să nu fie taxată de două ori.

Reacția UNTRR vine după proiectul a 5 parlamentari PNL, care prevede o amnistie fiscală pentru diurnă pentru companiile de transport, la pachet cu o reducere a diurnei maxime neimpozabile ce poate fi primită de un șofer la maxim trei salarii de încadrare.

UNTRR cere o amnistie pentru diurnă compatibilă și cu Directiva Detașării

Proiectul nu ia însă în calcul prevederile din pachetul Mobilitate 1 care se vor aplica din februarie 2022 și care trebuie transpuse în legislațiile naționale ale țărilor din UE până la acea dată.

”Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului, Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Ministerului Finanțelor și Ministerului Transporturilor și Infrastructurii să închidă subiectul reîncadrării diurnei ca venit salarial prin adoptarea unei amnistii fiscale și să consulte industria de transport rutier cu privire la modul de transpunere în legislația românească a Directivei 1057/2020 privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier”, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Potrivit prevederilor Pachetului Mobilitate 1, începând cu 2 februarie 2022 se va aplica Directiva Detașării pentru operațiunile de cabotaj și pentru cele de cross-trade peste numărul exceptat (2 operațiuni). Totodată, diurna va continua să fie utilizată pentru transporturile bilaterale dintre România și alte state membre UE, dar și pentru orice alte operațiuni de transport rutier internațional de mărfuri din afara UE.

VEZI ȘI: Polonia se pregătește să renunțe la diurnă pentru șoferii de camion

UNTRR solicită autorităților române consultarea industriei transporturilor rutiere cu privire la modul de transpunere în legislația românească a Directivei 1057/2020 privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier.

”Industria de transport rutier din România nu poate fi taxată de 2 ori – o dată pentru amnistie și o dată pentru directiva detașării. Sectorul transporturilor rutiere va fi profund afectat de eventuala aplicare a prevederii întoarcerii acasă a camionului la 8 săptămâni începând cu februarie 2022, măsura care afectează industria tocmai pentru că România nu produce și nu exportă suficient în UE. UNTRR solicită Guvernului, Ministerului Muncii și Protecției Sociale, Ministerului Finanțelor, Ministerului Transporturilor și Parlamentului să țină cont de toate aceste aspecte în transpunerea Directivei 1057/2020 și să se consulte cu industria de transport rutier din România, pentru a menține competitivitatea acesteia la nivel european, deja profund afectată de aplicarea prevederilor discriminatorii ale Pachetului mobilitate 1. Totodată, UNTRR solicită aplicarea unei amnistii fiscale pe subiectul reîncadrării diurnei ca venit salarial”, se mai arată în comunicatul UNTRR.

Din aceeași categorie...

Back to top button