UNTRR îi solicită lui Klaus Iohannis să promulge legea pentru aderarea României la protocolul e-CMR

UNTRR îi solicită lui Klaus Iohannis să promulge legea pentru aderarea României la protocolul e-CMR
UNTRR îi solicită Președintelui României sã promulge în cel mai scurt timp legea pentru aderarea României la protocolul e-CMR.

După aprobarea de către Camera Deputaților și a Senatului României, UNTRR îi solicită lui Klaus Iohannis să pormulge legea pentru aderarea României la protocolul e-CMR.

UNTRR îi solicită lui Klaus Iohannis să promulge legea pentru aderarea României la protocolul e-CMR

România a aderat la Convenția referitoare la contractul de transport rutier internațional de mărfuri pe șosele (CMR) prin Decretul nr. 451 din 1972. În prezent, Convenția CMR este ratificatã de 55 de țări, iar în luna mai 2008 a fost deschis spre semnare Protocolul Adițional la Contractul pentru Transportul Internațional de Mărfuri pe Șosele care prevede utilizarea CMR electronic (e-CMR), semnat de 8 țări – Belgia, Elveția, Finlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Norvegia, Suedia.

VEZI ȘI: Cătălin Constantinescu este noul manager general al DKV Euro Service România

Intrat în vigoare în 2011, protocolul e-CMR a fost ratificat pânã în prezent de 17 țări – Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Franța, Iran, Letonia, Lituania, Luxembourg, Olanda, Moldova, Rusia, Slovacia, Slovenia, Spania, Elveția și Turcia, iar Germania va adopta Protocolul adițional e-CMR în 2019.

Convenția Națiunilor Unite asupra Contractului de Transport Internațional de Mărfuri pe șosele (CMR) reglementează contractul de transport de mărfuri pe șosele, cu titlu oneros, care se efectuează cu vehicule, când locul primirii mărfii și locul prevăzut pentru eliberare, așa cum sunt indicate în contract, sunt situate în două țări diferite, dintre care cel puțin una este țară contractantă, independent de domiciliul și de naționalitatea participanților la contract.

UNTRR consideră că e-CMR va contribui la digitalizarea documentelor aferente transportului de mărfuri, fiind un instrument de sprijinire a creșterii eficienței lanțurilor de logistică, dar și a monitorizării ușoare a fluxurilor de mărfuri, în special cele purtătoare de accize sau cu risc sporit de fraudă.

Follow #infotrucker