UNTRR împarte pliante cu “Protest RCA” la intersecția A1 cu Centura București

UNTRR împarte pliante cu “Protest RCA” la intersecția A1 cu Centura București

Astăzi, 22 august, începând cu ora 10:00, UNTRR va începe distribuirea de pliante A4 cu mesajul ”Protest RCA – Merg o oră pe zi cu 30 km/h – Vreau să trăiesc”, la intersecția Autostrăzii A1 cu Centura București.

În acest fel, toți transportatorii rutieri care tranzitează zona sau oricare șofer, persoane fizică sau juridică, își pot arăta nemulțumirea vis-a-vis de creșterea tarifelor RCA prin postarea mesajului în parbriz.

UNTRR reamintește că transportatorii rutieri au demarat o grevă japoneză și vor circula zilnic o oră cu 30 km/h oriunde se află în România până când primele RCA vor fi reduse la valorile maximale conform datelor cuprinse în raportul întocmit anul acesta, pentru perioada 2013 – 2015, de către compania de consultanță Milliman la cererea ASF.

UNTRR împarte pliante cu “Protest RCA” la intersecția A1 cu Centura București

UNTRR împreună cu celelalte asociații patronale din transporturile rutiere vor organiza în data de 15 septembrie 2016 un protest de anvergură la nivel național, după ce situația transportatorilor rutieri a devenit extrem de critică. Majoritatea operatorilor de transport sunt aduși la faliment după ce tarifele RCA pentru transportul comercial de marfă și persoane s-au majorat cu peste 300% față de anul precedent și cu peste 500% față de anul 2014.

VEZI ȘI: Ungaria și Italia impun și ele salariul minim în transporturi

Astfel, o poliță RCA pentru un autotractor – clasa B0 a ajuns în acest moment la prețul de 22.000 lei pe an față de 4.000 lei în 2014.

Însă nu pentru toți tarifele RCA au crescut
Spre exemplu, compania EVW din Cluj plătește un preț de bun simț. Conform unei informații primite pe adresa redacției, compania clujeană se numără printre acele firme “norocoase” cu interese în secotrul de transport, care plătesc până la de 10 ori mai puțin pentru o poliță RCA față de o altă companie de transport ofertată de aceeași societate de asigurări.

Ca să fim mai concreți, conform pozelor și capturilor primite, EVW plătește pentru un cap tractor pe o perioadă de un an de zile 2.390 lei aproximativ 500 euro, în timp ce, tot pentru o perioadă de un an de zile, o altă companie a fost ofertată cu, atenție (!), 22.500 lei, aproximativ 5.000 euro. Adevărat, totul are legătură cu CAEN-ul firmei. Dacă CAEN-ul principal nu este activitate de transport, atunci este foarte posibil să obțineți un preț decent pe RCA.

asigurare

Cel mai bun exemplu în acest sens sunt cele două fotografii primite pe adresa redacției în care se vede clar diferența de preț dată de CAEN-ul firmei, EVW având CAEN 45 (Comert cu ridicata si cu amanuntul, intretinerea si repararea autovehiculelor si a motocicletelor).

Suntem convinși că nu este un caz izolat, ci multe firme de transport plătesc prețuri substanțial mai mici față de alte companii similare din România.

În condițiile astea, nu-i firesc ca ASF să susțină că tarifele nu s-au majorat?

UPDATE 10:09 – Conform informațiilor primite în această dimineață de la cititori infotrucker.ro, asiguratorii au remediat „eroarea” de sistem. Astfel, diferențele dintre o firmă care are CAEN principal transportul și una care are ca activitate secundară transportul sunt sensibil EGALE!

UPDATE 10:28FORT nu protestează pentru capitalul electoral!
FORT refuză orice încercare de politizare sau de capitalizare electorală a acestei manifestări fireşti împotriva creşterii aberante a tarifelor RCA, generată de lipsa de reacţie şi intervenţie a Guvernului României, respectiv ASF.

La acţiunea de protest din septembrie, FORT şi-a asumat rolul de a mobiliza toate asociaţiile şi filialele membre care vor acţiona în mod unitar atât în capitală cât şi în marile oraşe din ţară.

Până la protestele din septembrie, membrii FORT vor afişa în loc vizibil, la bordul vehiculelor comerciale de transport marfă şi pasageri mesajul de protest pentru a sensibiliza opinia publică şi ceilalţi posesori de vehicule, persoane fizice şi juridice, faţă de acest subiect.

FORT solicită în continuare Guvernului să aplice una din cele două soluţii prezentate, respectiv reglementarea tarifelor sau blocarea acestora la nivelul tarifelor europene în raport cu contextul economic şi social din România.

Totodată asociația menționează că informaţia publică legată de frecvenţă (1/6) numărului de accidente în care sunt implicate vehicule comerciale este falsă şi nu corespunde datelor statistice aflate la dispoziţia Poliţiei Române, din aceasta din urmă, rezultând faptul că numai 2% din accidentele de circulaţie pe teritoriul României implică vehicule de transport mărfuri sau pasageri.

Din păcate, asociaţia asiguratorilor nu vorbeşte despre starea infrastructurii de transport şi despre influenţa acesteia în producerea evenimentelor rutiere.

FORT se pregăteşte să introducă o acţiune în instanţă împotriva ASF, pentru nerespectarea responsabilitatiilor ce îi revin în privinţa supravegherii şi controlului activităţii societăţilor de asigurări.

„Atacul” împotriva capitalului autohton din transporturi este fără precedent şi demonstrează clar ca multinaţionalele din domeniul asigurărilor doresc eliminarea din piaţă a transportatorilor români mici şi mijlocii inclusiv prin practicarea unor tarife diferenţiate cu până la 200% pentru acelaşi tip de vehicul. ASF şi Consiliul Concurenţei trebuie să se sesizeze şi legat de acest aspect şi să penalizeze orice încercare de destabilizare a liberei concurenţe.

UPDATE 11:00 – Centura orașului Arad este blocată în acest moment de peste 300 de camioane! Informația vine de la Siegfried Mayer (FORT)

Cum ar spune englezul, WELLDONE, BĂI, ASIGURATORILOR! KEEP CALM AND PROTEST ON!

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker