La fiecare camion scos din circulatie statul pierde 30.000 de euro

Restricții de tonaj

UNTRR considera ca, desi ambitios, Master Planul din Transporturi este o simpla poveste si ca peste 5 ani cand se va discuta din nou despre acesta, drumurile din Romania vor fi in aceeasi situatie ca in prezent.

Acesta a mentionat ca un studiu IRU din 2008 arata ca un euro neinvestit in infrastructura aduce in tarile dezvoltate pierderi de 2 euro, in timp ce in economiile emergente pierderile se ridica la 10 euro. Astfel, la 1 miliard de euro neinvestit sau furat din lucrarile de infrastructura aduce pagube de 10 miliarde de euro.

Pe de alta parte Robert Dobre, Consilier Superior  in Ministerul Transporturilor si Coordonator al Master Planului General de Transport al Romaniei, spune ca in minister umbla o gluma – ”la fotbal, politica si Master Plan se pricepe toata lumea”.

La fiecare camion scos din circulatie statul pierde 30.000 de euro

Nu acordam niciun fel de credit celor care se ocupa de Master Plan. Peste 5 ani cand o sa ne intalnim o sa zicem ca povestea a fost frumoasa, dar zmeul zmeilor nu ne-a lasat sa o indeplinim. Faptul ca taiem panglici la fiecare 10 km de autostrada si pe urma pleaca dealul cu autostrada pe noi nu ne intereseaza, a declarat Constantin Isac, Vicepresedinte UNTRR.

Master Planul a suferit multe modificari in bine. Mediul de afaceri a adus observatii la Master Plan si multe dintre ele au fost implementate. A fost o munca anevoioasa, am primit 80 de observatii din partea Comisiei Europene, cele mai multe la autostrada Sibiu-Pitesti, aceasta fiind initial proiectata drept drum expres.

Am observat ca provincii istorice sunt condamnate la saracie deoarece nu putem trece cu camioanele, cu trenurile ca sa dezvoltam economia. Un camion care desfasoara o activitate de transport in Romania si este bine administrat aduce in fiecare an bugetului de stat 30.000 de euro – din acciza pe motorina, taxe pe salarii si alte activitati conexe pe care le antreneaza. La fiecare camion pe care il scoate din piata statul isi permite sa piarda. Dar adunam taxe de la batranelele din piata care vand patrunjel, a adaugat Constantin Isac.

Ministerul Transporturilor s-a condus mai bine fara ministru

Referitor la lipsa rezultatelor din Ministerul Transporturilor, domnul Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, a declarat ca transportatorii rutieri au constatat ca lucrurile se misca in minister atunci cand fotoliul de ministru este vacant. Acesta a dat ca exemplu reglementarea privind sistemul juridic al drumurilor care a dus la scaderea amenzilor de 10 ori, legea fiind adoptata in conditiile in care portofoliul de la minister era liber.

Acum cativa ani a venit un ministru si ne-a curentat cu niste placute, altul nu a semnat niste hartii vitale pentru transportatori un an de zile. De la domnul Matache (Iulian Matache – n.r.), avand experienta in domeniu, avem speranta ca va rezolva o parte din problemele noastre. Avem asteptari mari de la dumnealui. In Romania nu exista responsabili pentru neaplicarea legii, exista doar legi proaste, a explicat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Acelasi lucru a fost subliniat si de Constantin Isac, care a precizat ca ministrul Transporturilor, dupa o perioada de acomodare, va trebui sa spuna ce doreste sa realizeze, ce a facut, astfel transportatorii rutieri nu il vor cruta.

Domnul Dinescu a completat ca politicienii romani ar trebui sa se trezeasca, in special europarlamentarii, si sa inteleaga ca apartenenta la Uniunea Europeana ofera si drepturi, nu doar obligatii. Avand in vedere ca fiecare tara isi protejeaza cetatenii si agentii economici proprii, la fel trebuie sa procedeze si statul roman, intrucat, la nivel UE, lucrurile nu arata grozav la nivel concurential.

Exista o criza a soferilor, dar cu toate acestea Europa de Vest doreste sa impuna restrictii impotriva transportatorilor din Est. Solutia lor vine pe zona legislatiei muncii. Avem exemplul Germaniei, care a introdus legea salariului minim, iar aceasta se aplica tuturor celor care lucreaza in cadrul granitele tarii indiferent daca sunt angajati in alte state. Ingrijorator este faptul ca si comisarul european pe Transporturi, Violeta Bulc, a salutat initiativa Germaniei de a avea un salariu minim in acest sens. In Romania, autoritatile lasa usa deschisa pentru astfel de reglementari europene, iar acest lucru este ingrijorator. Noi facem munca celor din Vest si nu le luam locurile de munca. Ei nu mai gasesc personal, iar noi venim sa-i ajutam. Francezii nu mai vor sa lucreze pe camion, vor sa fie in fiecare zi la ora 17 acasa, insa romanii mai doresc un astfel de loc de munca, a mentionat domnul Radu Dinescu.

Restituirile din acciza suplimentara se ridica la 4,8 milioane lei
Adriana Serbanescu, sef Serviciu, Biroul Electronic European si restituire acciza, a afirmat ca un numar de 671 de operatori de transport s-au inscris pentru restituirea accizei, depunand 765 de cereri. Dintre acestea, au fost aprobate 326 de cereri, cu o suma totala aferenta de 7,3 milioane lei. Din aceasta suma, 4,8 milioane lei au fost deja platite catre operatori.

Radu Dinescu a precizat ca procedura este extrem de greoaie si ca firmele aflate in insolventa nu beneficiaza de acest sistem, iar statul nu vine in ajutorul transportatorilor pentru a compensa restituirea de acciza cu alte datorii la bugetul de stat.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker