UNTRR le cere noilor eurodeputați români să voteaze împotriva Pachetului de Mobilitate

UNTRR le cere noilor eurodeputați români să voteaze împotriva Pachetului de Mobilitate 1
UNTRR semnalează situația periculoasă a Pachetului de Mobilitate 1 la nivel european și implicațiile majore pentru viitorul transportatorilor români în UE. 

Conform UNTRR, în ultimii doi ani, transportul rutier de mărfuri a fost principalul contributor la exportul de servicii al României, doar în 2018, acesta având o contribuție cu un total de 5.144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT, următoarea ca importanță în exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naționale a României (BNR).

UNTRR le cere noilor eurodeputați români să voteaze împotriva Pachetului de Mobilitate

În acest context, asociația semnalează situația incertă a firmelor românești de transport rutier internațional, a căror competitivitate pe piața europeană riscă să fie profund afectată de prevederile extrem de restrictive ale Pachetului de Mobilitate.

Publicat de Comisia Europeană în 2017, acesta nu a fost adoptat în legislatura europeană precedentă ca urmare a intervențiilor și acțiunilor asociațiilor patronale de transport din Europa de Est, inclusiv România.

Cu toate acestea, pe 4 aprilie 2019, sub presiunea Alianței Rutiere, Parlamentul European (PE) a adoptat rapoarte la prima lectură cu prevederi extrem de restrictive privind cele 3 dosare controversate ale Pachetului de Mobilitate, în timp ce pe 3 decembrie 2018, Consiliul de miniștri al UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate, bazată pe propunerile Președinției Austriece, susținute de Alianța Rutieră.

Preluând președinția rotativă a UE, România nu a inițiat procedura de trialog pentru Pachetul de Mobilitate 1, însă cel mai probabil Finlanda, țară care a preluat președinția UE să inițieze procedura de trialog în cea de a doua parte a lui 2019.

VEZI ȘI: Camionul electric Nikola TRE a fost prezentat oficial la Torino

Având în vedere implicațiile trialogului privind Pachetul de Mobilitate 1 asupra industriei de transport rutier din România, UNTRR a realizat o analiză comparativă a principalelor dispoziții din propunerea Comisiei Europene, din Abordarea Generală a Consiliului (GA) și din Raportul în primă lectură al Parlamentului European (EP) privind cele 3 dosare controversate ale Pachetului de Mobilitate 1, care poate fi consultată pe site-ul asociației.

Deși aceste noi reguli ar urma să se aplice uniform în Uniunea Europeană, impactul lor este diferit, spun cei de la UNTRR, deoarece crește costurile mult pentru transportatorii din statele estice și periferice, distorsionând astfel condițiile de concurență egală pe piața transporturilor rutiere din UE.

Astfel, UNTRR le cere Ministrul Transporturilor din România și noilor eurodeputați să voteze împotriva întoarcerii obligatorii acasă a vehiculelor,restricționării cabotajului și introducerii perioadei de „răcire” (cooling off), interzicerii repausului săptămânal normal în cabină și aplicării directivei detașării la transportul rutier.

Follow #infotrucker