UNTRR: Metoda ciobănească rezolvă problemele din economia românească

UNTRR: Metoda ciobănească rezolvă problemele din economia românească

UNTRR semnalează faptul că abordarea de succes în rezolvarea problemelor din economia românească este metoda ciobănească, în condițiile în care politicienii sunt preocupați să distrugă România și nu să o dezvolte.

Rezultatul protestului crescătorilor de animale confirmă că această abordare este singura metodă care poate determina autoritățile din România să asculte solicitările reale ale celor care mențin România în funcțiune și care o dezvoltă.

În ultimele 3 luni, UNTRR a notificat constat autoritățile competente că prețul RCA plătit de transportatorii rutieri a crescut aberant, că nu are o acoperire economică și că împinge companiile mici la faliment și pe cele mijlocii și mari la schimbarea sediului social în alte țări, cu efecte negative majore asupra economiei românești. Până în prezent, autoritățile din domeniu nu au venit cu nicio soluție, ba chiar s-au arătat mirate de prețurile la asigurările RCA pe care au ajuns să le plătească transportatorii rutieri.

UNTRR: Metoda ciobănească rezolvă problemele din economia românească

UNTRR atrage atenția asupra unor piste false lansate de autoritățile din domeniu în ultima perioadă cu privire la rezolvarea situației din piața RCA. Una dintre acestea este posibilitatea încheierii de asigurări RCA pentru autovehiculele înmatriculate în România în alte state membre ale Uniunii Europene.

Conform informațiilor strânse de UNTRR în dialogul cu asigurători străini și alte asociații membre IRU, Directiva 103/2009 obligă statele membre să se asigure ca autovehiculele înmatriculate au asigurare de răspundere civilă obligatorie (RCA). Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) îndeplinește această cerință prin Art. 15, alin. 2, din Ordinul 23/2014, unde condiționează vânzarea asigurării de răspundere civilă obligatorie de către o firmă autorizată de ASF în România.

Dacă ASF ar renunța la această prevedere și ar permite utilizatorilor să-și asigure RCA autovehiculele la un asigurător din altă țară, ar trebui îndeplinite condițiile de mai jos.

Legislația țării în care ne-ar interesa să încheiem o asigurare RCA/Carte Verde (de exemplu Polonia, unde o asigurare RCA pentru un camion pornește de la 300 euro) ar trebui să ne permită legal acest lucru. UNTRR continuă demersurile de informare asupra acestei posibilități începute cu asigurătorii și asociațiile membre IRU din Europa de Est

Foarte probabil asigurătorul care ar urma să încheie o asigurare RCA pentru un autovehicul înmatriculat în alt stat va trebui să pună la dispoziția ASF o bază de date în format electronic, astfel încât ASF să se asigure că vehiculele înmatriculate în România sunt asigurate RCA potrivit Directivei 103/2009

În vederea soluționării dosarelor de daună, societățile de asigurare din alte țări ar trebui să aibă o prezență regională suficient de bună în România, astfel încât păgubiții RCA să nu fie nevoiți să meargă până în țara respectivă pentru a-și rezolva dauna. Aici un mare plus îl poate avea o firmă de asigurări care are prezență și în Polonia și în România. Rămâne doar să își dorească să vândă RCA/carte verde din Polonia către autovehicule înmatriculate în România la prețuri de 10 ori mai mici.

În situația în care toate punctele de mai sus sunt îndeplinite, mai rămâne de stabilit tariful oferit pentru o poliță RCA care trebuie să fie asemănător cu cel acordat firmelor de transport rutier din țara de origine a asigurătorului (tot 300 euro sau apropiat și pentru vehiculele înmatriculate în România și asigurate în Polonia, de exemplu)

UNTRR va continua demersurile pe plan intern și internațional în vederea obținerii reducerii valorilor asigurărilor RCA la nivelul suportabil de la începutul anului 2014. UNTRR sprijină orice acțiune similară în acest sens.

UNTRR atenționează că piața liberă RCA este în pragul colapsului în România și solicită intervenția imediată a Guvernului, să nu aștepte producerea unei catastrofe, să intervină pentru limitarea valorilor asigurărilor RCA/Carte verde la maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de mărfuri și persoane care fac transporturi rutiere internaționale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local și la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme.

Consiliul Concurentei nu poate avea opinii decât legate de o piață liberă, ar fi bine să se preocupe să fie și funcțională. Când piața liberă nu mai funcționează, solicităm măsuri proactive și nu reactive! Solicităm corecții înainte să fie prea târziu!

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker