Patronate și sindicate

UNTRR solicită Guvernului 5 miliarde de euro pentru modernizarea transportului rutier

UNTRR solicită Guvernului alocarea a 5 miliarde de euro prin PNRR pentru digitalizarea transporturilor rutiere, dezvoltarea infrastructurii CNG/LNG și subvenții pentru vehicule alimentate cu gaz natural și ulterior hidrogen.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită Guvernului includerea transporturilor rutiere în planul național de redresare și reziliență (PNRR) care va fi transmis Comisiei Europene. UNTRR spune că va fi nevoie de 5 miliarde de euro pentru finanțarea prioritară a digitalizării și a achiziției de vehicule comerciale pentru transport de marfă (peste 2,5 tone) și persoane (peste 1+8 locuri) pe bază de gaz natural (CNG/LNG), iar în viitor și a celor pe bază de hidrogen, precum și pentru dezvoltarea de stații de alimentare CNG/LNG în România.

UNTRR solicită Guvernului 5 miliarde de euro pentru modernizarea transportului rutier

”Considerăm că este o oportunitate istorică pentru sectorul transporturilor rutiere din România să primească sprijin din partea mecanismului UE pe baza planului național de redresare și reziliență pregătit de Guvernul României, stabilind prioritățile naționale de reformă și investiții până în 2026. Noul mecanism oferă României posibilitatea fără precedent de a sprijini redresarea firmelor românești de transport rutier în urma crizei provocate de pandemia de COVID-19 și de a realiza tranziția verde în domeniul transporturilor rutiere”, se arată în scrisoarea UNTRR către Guvern.

În următorii 5 ani, transportatorii rutieri trebuie să echipeze toate vehiculele comerciale de peste 2,5 tone utilizate în transportul internațional cu un tahograf inteligent. În același timp, infrastructura digitală trebuie dezvoltată pentru a permite interoperabilitatea cu alți operatori și furnizori de servicii digitale, precum eCMR și eTIR.

UNTRR mai spune că transportatorii români doresc să investească în vehicule ecologice, iar în acest moment, tehnologia CNG/LNG este singura soluție fezabilă importantă pentru companiile care operează transporturi rutiere internaționale în UE.

VEZI ȘI: Înmatriculări camioane grele în România: creștere de 11,7% în februarie 2021

Încă din 2019, UNTRR a solicitat Administrației Fondului pentru Mediu sprijin pentru acordarea de subvenții transportatorilor români în vederea achiziționării de camioane CNG/LNG, după modelul altor state din UE. Majoritatea statelor UE și-au dezvoltat o rețea de stații de alimentare CNG/LNG. De exemplu, Germania are în prezent 817 stații de alimentare CNG/LNG, Italia 1403, iar Bulgaria 121. În România nu există decât 3 stații de alimentare cu CNG.

”În acest context, considerăm că tranziția spre decarbonizarea transporturilor rutiere din România este unul din domeniile prioritare pentru România, cu cea mai mare nevoie de sprijin prin finanțarea UE”, se mai arată în scrisoarea UNTRR. Asociația solicită dezvoltarea unei rețele de 100 de stații de alimentare CNG/LNG în România, precum și subvenții de până la 50% din costul vehiculului pentru reînnoirea parcului național cu autobuze, autocare și camioane CNG/LNG.

Ce te interesează cel mai mult pe infotrucker.ro?

Din aceeași categorie...

Back to top button