UNTRR salută eliminarea transportul rutier internațional de la aplicarea Directivei Detașării

UNTRR salută eliminarea transportul rutier internațional de la aplicarea Directivei Detașării

UNTRR jubilează după votul din 4 iunie 2018 al Comitetului de Transport al Parlamentului European, care exclude transportului rutier internațional de la aplicarea Directivei Detașării.

Acest vot reprezintă un pas înainte spre clarificarea legislației europene aplicabile șoferilor profesioniști care operează transporturi rutiere internaționale în Uniunea Europeană și stopării măsurilor protecționiste ale Vestului, se arată în comunicatul de presă au UNTRR.

Asociația transportatorilor din România a transmis celor 751 de membri ai Parlamentului European, Declarația împotriva aplicării Directivei Detașării Lucrătorilor (96/71/CE) la transportul rutier internațional în UE, semnată de alte 28 asociații profesionale din 18 State Membre – Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania și Marea Britanie.

Chiar înaintea votului Comisiei TRAN din 4 iunie 2018, UNTRR a contactat toți eurodeputații români membri TRAN – Claudia Țapardel (PSD), Maria Grapini (ALDE) și Marian Jean Marinescu (PNL), care au asigurat transportatorii români că susțin excluderea transportului rutier internațional de la aplicarea noii Directive a Detașării.

“Ne exprimăm încrederea că votul TRAN pentru excluderea transportului rutier internațional din Directiva Detașării va transmite un mesaj puternic și către celelalte instituții europene – Consiliul European și Comisia Europeană, de la care transportatorii români așteaptă de mult timp măsuri concrete pentru stoparea măsurilor neoprotecționiste din Vest”, spune secretarul general UNTRR, Radu Dinescu.

VEZI ȘI: Parlamentul European a dat o grea lovitură șoferilor de camion est-europeni

UNTRR este de părere că aplicarea Directivei Detașării la transport rutier internațional legalizează o discriminare a competiției în piața europeană, prin creșterea costurilor operatorilor de transport din Europa Centrală și de Est, în special, fiind bine cunoscut faptul că tarifele primite de aceștia sunt mult mai mici decât cele primite de transportatorii vestici pentru același serviciu de transport.

“Conceptul de plată egală pentru muncă egală în același loc, mult prea prezentat de Comisia Europeană și de țările din Vest, nu are nicio valoare dacă nu se aplică și companiilor din Est”, mai spune Dinescu.

În aceste momente cruciale pentru viitorul transportatorilor rutieri români în UE, UNTRR solicită Ministerului Transporturilor din România să susțină ferm excluderea transportului rutier internațional din Directiva Detașării în cadrul Consiliului European al Ministrilor de Transport din UE, din data 7- 8 iunie 2018 la Bruxelles.

UNTRR a transmis celor 28 de miniștri de transport din toate statele membre UE, problematica fundamentală a Pachetului de Mobilitate pentru transportatorii rutieri români și manifestul UNTRR: Respect pentru transportul rutier internațional în UE!

Conform UNTRR, liberalizarea transportului rutier de marfă trebuie să rămână obiectivul Pachetului de Mobilitate al Uniunii Europene.

Asociația mai susține că principiul de plată egală pentru muncă egală în același loc trebuie să se aplice și pentru companii, nu numai pentru angajați.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.