UNTRR solicită alocarea unui buget pentru formarea a 20.000 de șoferi profesioniști

UNTRR solicită alocarea unui buget pentru formarea a 20.000 de șoferi profesioniști
În contextul acutizării crizei de șoferi cu care se confruntă transportatorii rutieri români, UNTRR cere alocarea unui buget în 2019 pentru formarea a 20.000 de șoferi profesioniști.

În condițiile în care cererea de forță de muncă calificată în transporturile rutiere internaționale este în continuă creștere, iar transportatorii rutieri români se confruntă cu o lipsă de șoferi profesioniști, având camioane parcate din cauza lipsei acestora, UNTRR solicită alocarea unui buget în 2019 pentru formarea profesională a 20.000 de șoferi profesioniști.

UNTRR solicită alocarea unui buget pentru formarea a 20.000 de șoferi profesioniști

Acest lucru, spune UNTRR, se poate face prin emiterea unei hotărâri care să asigure cadrul legal de finanțare a formării profesionale necesare pentru a compensa lipsa acută de șoferi profesioniști, în vederea creșterii competitivității firmelor românești de transport rutier de marfă și persoane.

Costul estimat de reconversie profesională a șoferilor profesioniști este de aproximativ 10.000 lei/persoană, care include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, cardul tahograf.

La nivel european, state precum Ungaria au aplicat măsuri similare, guvernul maghiar realizând cu succes un cadru reglementat pentru reconversie profesională de formare a șoferilor profesioniști, astfel atenuând la nivel național criza de forță de muncă în acest sector industrial.

Transportatorii români au nevoie de soluții urgente și eficiente la această criză acută de șoferi profesioniști, astfel încât industria românească de transport rutier să poată continua să opereze în parametri optimi și eficienți, mai spune UNTRR.

VEZI ȘI: Premierele Scania din cadrul târgului Bauma 2019 din Munchen

Ciudat este că niciuna din uniunile patronale din transportul rutier nu au cerut Guvernului României, spre exemplu, diminuarea contribuțiilor sociale pentru șoferii profesioniști de la aproape 42% cât sunt în prezent, la 20% la sută, astfel încât, aceștia să rămână cu mai mulți bani în buzunar.

Principalul motiv al exodului de șoferi de camion români în Europa de Vest îl reprezintă salariul lunar, penultimul într-un top al țărilor EU28.

Follow #infotrucker