UNTRR solicită ca Pachetul de Mobilitate să fie lăsat pentru viitoarea legislatură europeană

Se solicită ca Pachetul de Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură a Parlamentului European
UNTRR solicită alături de alte 6 asociații de transport europene ca Pachetul de Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură a Parlamentului European.

Alături de asociațiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia și Ungaria, UNTRR a semnat și transmis o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

UNTRR solicită ca Pachetul de Mobilitate să fie lăsat pentru viitoarea legislatură europeană

Cele șapte asociații fac apel la Președintele Parlamentului European și Președinții grupurilor parlamentare să acorde atenție cazului transportatorilor rutieri din statele periferice și din alte state membre ale UE, în luarea deciziei în cadrul următoarei Conferințe a Președinților cu privire la Pachetul de Mobilitate 1, care ar afecta toți transportatorii rutieri.

Asociațiile semnatare ale scrisorii comune nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare care trebuie să fie echitabilă, echilibrată și bazată pe dovezi.

UNTRR este de părere că “dezbaterile actuale se îndreaptă într-o direcție politizată, populistă și chiar radicală, înaintea alegerilor europene, fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE.”

VEZI ȘI: De la 1 februarie 2019 se circulă doar cu vinieta galbenă sau electronică în Austria

Uniunea protestează împotriva acestor propuneri, pe care le consideră discriminatorii, “ridicând bariere în transportul rutier cu efecte semnificative, provocând o mare povară administrativă, organizațională și financiară, precum și fragmentarea pieței europene a serviciilor de transport. Propunerile nu vor atinge obiectivele declarate, ci doar vor afecta performanța transportului rutier și vor determina costuri extrem de mari de respectare a normelor, precum și distorsionarea competitivității și excluderea de pe piața UE.”

Mai mult, transportatorii din UE care lucrează într-o concurență strânsă cu operatorii din țări terțe ar fi cei mai afectați, având în vedere că Pachetul de Mobilitate 1 nu este aplicabil transportatorilor din afara UE, mai spune UNTRR.

Măsurile precum aplicarea detașării la transportul rutier internațional cu toate cerințele administrative însoțitoare, interzicerea odihnei săptămânale în vehicule fără o infrastructură de parcări adecvată, întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor și restricțiile privind cabotajul sunt considerate de UNTRR, dar și de alte asociații ale transportatorilor din România, ca fiind protecționiste și încălcă evident libertățile fundamentale ale Pieței Unice și ale politicii de mediu a UE.

Asociațiile subsemnate au așteptat decizii echilibrate și totodată fundamentate din punct de vedere economic, social și ecologic.

În absența acestora, anticipând daune importante atât pentru  conducătorii auto, cât și pentru operatorii de transport rutier, facem apel la Conferința Președinților să lase Pachetul de Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură  a Parlamentului European.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.