Pachet de MobilitateȘtiri

UNTRR solicită suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor

UNTRR solicită Comisiei Europene suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor, care generează curse în gol inutile și consum nejustificat de carburant în plină criză.

Potrivit UNTRR, Uniunea Europeană se află în plină criză energetică, iar industria transporturilor rutiere este profund afectată de creșterea prețurilor la carburanți și de prevederile legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1, precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectată de companiile românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE începând din februarie 2022.

UNTRR solicită suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor

În timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanți lideri europeni precum Premierul Belgiei, Cancelarul Germaniei și Președintele Franței anunță ”sfârșitul abundenței”, ”ierni dificile” și incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislația europeană obligă transportatorii rutieri să își aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile și semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant și costuri nejustificate și împovărătoare pentru transportatorii români, se mai arată în comunicatul UNTRR.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită Comisiei Europene suspendarea urgentă a aplicării obligației întoarcerii acasă a camioanelor și anularea interpretării restrictive legată de obligația întoarcerii acasă a remorcilor și semiremorcilor acestora. ”În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerența între declarațiile liderilor europeni și acțiunile acestora și ale Comisiei Europene la nivel european și național”, mai spun reprezentanții transportatorilor.

VEZI ȘI: Șoferii care conduc periculos în Marea Britanie, identificați printr-o metodă nouă

UNTRR și transportatorii români au contestat această măsură în fața Curții de Justiție a UE, iar acțiunea UNTRR a fost susținută de Guvernul României. Totodată, România și mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene – CJUE această obligație și o serie de cauze judiciare sunt în curs.

UNTRR solicită Guvernului României să continue demersurile la nivel european împotriva obligației întoarcerii acasă a camioanelor, iar până la o decizie CJUE privind cauzele judiciare depuse, să solicite Comisiei Europene suspendarea aplicării acestei măsuri care generează consum inutil de carburant, având în vedere impactul semnificativ asupra mediului și asupra transportatorilor afectați de creșterea costurilor la carburanți.

Din aceeași categorie...

Back to top button