Pachet de MobilitatePatronate și sindicate

UNTRR va protesta la Bruxelles împotriva Pachetului de Mobilitate

UNTRR a anunțat că va protesta pe 10 ianuarie 2019 în fața Parlamentului European împotriva măsurilor conținute de Pachetului de Mobilitate.

Parlamentul European urmează să decidă pe 10 ianuarie 2019 legislația care va guverna transporturile în Uniunea Europeană.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

UNTRR va protesta alături de alte asociații ale transportatorilor membre IRU din țările est-europene, afectate de măsurile conținute de Pachetul de Mobilitate, considerate de asociație ca fiind propuneri protecționiste ale Alianței Rutiere a Statelor UE din Vest.

Protestul este autorizat pentru un număr total de 600 de persoane și 11 camioane.

UNTRR invită toți transportatorii români care înțeleg importanța acestui demers și vor dori să participe la această acțiune, “ca o ultimă șansă de blocare și respingere a adoptării măsurilor protecționiste de către Parlamentul European, în beneficiul transportatorilor din statele vest europene și în detrimentul și cu prețul falimentării transportatorilor români”, să participe pe 10 ianuarie 2019 la Bruxelles.

În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului de Mobilitate, după care vor urma să fie aprobate în sesiunea plenară a Parlamentului European din 14 – 17 ianuarie 2019.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

VEZI ȘI: Cel mai vechi camion DAF care încă „muncește” este un A1600 și are peste 50 de ani

Pachetul de Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe 31 mai 2017 și cuprinde propuneri importante de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, precum:

  • propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,
  • propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,
  • propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

Pe data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din UE a adoptat poziția sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate, bazată pe propunerile Alianței Rutiere a Statelor UE din Vest.

Conform UNTRR, aceste propuneri trimit acasă transportatorii români, alături de ceilalți transportatori estici.

În principal vor fi aplicate următoarele reguli:

  • Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (operațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detașare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.
  • Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de “răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară cu același autovehicul. Această restricționare a cabotajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă!
  • Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în documentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.
  • Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.
  • Obligația dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent până la sfârșitul anului 2024.

UNTRR spune că “propunerile cuprinse în Pachetul de Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al Statelor Membre din Vestul UE reunite în cadrul Alianței Rutiere, iar transportatorii români și est-europeni vor fi cei mai afectați prin măsurile propuse, care vor determina creșterea semnificativă a costurilor de operare și restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE.”

Din aceeași categorie...

Back to top button