Unui vehicul care gândește și reacționează mai rapid ca un șofer

conducere autonoma

Delphi și Ottomatika par a se fi gândit la toate, sau cel puțin încearcă, atunci când vine vorba de scenarii de conducere pentru viitor.

Când slujba ta de zi cu zi constă în proiectarea unei mașini care gândește și ia decizii mai rapide decât un om, trebuie să îți iei munca în serios. Owens știe ce este în joc.

Delphi și Ottomatika au colaborat pentru a finaliza primul traseu de pe o coastă pe alta, parcurs cu un vehicul autonom, Audi SQ5 în luna martie. Călătoria a acoperit aproximativ 5600 km (3.400 mile) pe parcursul a nouă zile – din San Francisco la New York – traversând 15 state și Districtul Columbia. Călătoria a fost pe deplin autonomă – cel puțin 99 la sută a fost – și echipa de inginerie a colectat trei terabytes de informații prețioase. Pe tot parcursul călătoriei, vehiculul a gândit și reacționat asemeni unui om, chiar mai bine şi mai rapid.

Unui vehicul care gândește și reacționează mai rapid ca un șofer

Delphi și Ottomatika au perfecționat multe scenarii de conducere în mediul urban printre care: chiar şi în situația în care un biciclist se deplasează pe mijlocul unei benzi și trecerea nu este sigură. Software-ul va ţine mașina la o distanță corespunzătoare, până când acesta poate trece în siguranță.

Gestionarea unei opriri într-o intersecție cu 4 indicatoare de stop. Sistemul poate citi indicatoarele de stop, semnale de trafic și trecerea în toate cele patru direcții pentru a determina care dintre vehiculele poate continua traseul. Vehiculul autonom de la Delphi își așteaptă în mod corespunzător rândul înainte de a-şi continua drumul prin intersecție.

Abordare în caz de trafic lent. Vehiculul autonom de la Delphi va evalua opțiunile din stânga și din dreapta înainte de a face o manevră de trecere în condiții de siguranță; chiar detectarea vehiculelor care se apropie rapid din spate pe benzile adiacente.

Ottomatika a fost formată în 2013 de cercetătorii de la Universitatea Carnegie Mellon (CMU), în Statele Unite ale Americii. Universitatea lucrează la simularea inteligenței umane și îmbunătățirea ei de mai bine de 30 de ani. CMU a format 14 generații de vehicule autonome și a depus peste 140 de dosare de invenție. Delphi a achiziționat Ottomatika în luna iulie.

Delphi va integra tehnologiile sale de siguranță activă cu software-ul de conducere autonomă de la Ottomatika. Această platformă este flexibilă și poate fi extinsă și actualizată odată cu software-ul. Ea va sprijini de asemenea comunicarea vehicul-mediu (V2X).

Împreună, cele două companii vor proiecta un plan pe termen scurt și lung pentru o dezvoltare constantă a tehnologiilor de conducere autonomă în următorii ani.

Follow #infotrucker