Urbino 15 Low Entry Electric, primul autobuz electric interurban de la Solaris

Urbino 15 Low Entry Electric, primul autobuz electric interurban de la Solaris
Urbino 15 Low Entry Electric este primul autobuz electric interurban al producătorului polonez Solaris, care se bazează pe o platformă tehnică complet nouă.

Solaris Urbino 15 Low Entry Electric va fi testat în operațiuni regulate în prima jumătatea a anului 2021, însă acesta face deja parte din oferta producătorului polonez.

Urbino 15 Low Entry Electric, primul autobuz electric interurban de la Solaris

„Suntem pregătiți pentru producția noului model și vânzarea acestuia în orice moment. Depunem deja primele oferte pentru acest model în licitații”, subliniază Solaris.

Primele unități Urbino 15 Low Entry va fi livrate, în curând, în Norvegia, au menționat oficialii Solaris.

Noul utobuz electric interurban poate fi configurat cu două sau trei uși și poate transporta până la 65 de locuri pe scaune, capacitatea totală a acestuia fiind de până la 105 pagageri. Ca dotări la interior, autobuzul poate fi echipat cu porturi USB, lămpi de citit și cotiere pentru scaune.

Urbino 15 Low Entry Electric, primul autobuz electric interurban al lui Solaris, este echipat cu baterii Solaris High Energy + (lansate la Busworld 2019 și fabricate de BMZ pentru Solaris), cu o capacitate totală de 470 kWh. Șase pachete de baterii își vor găsi locul în autobuz (acoperiș și spate). Autobuzul poate fi echipat și, opțional, cu sistem pantograf. Puterea de încărcare va fi de până la 260 kW și de până la 540 kW cu pantograful.

VEZI ȘI: 1.000 de autobuze electrice au fost înmatriculate în Europa de Vest

Ceea ce este, de asemenea, foarte interesant este că autobuzul de 15 metri de la Solaris va fi echipat, în premieră, cu motorul electric central ZF CeTrax, care furnizează 300 kW. Linia de transmisie va fi mutată pe a doua (mijloc) axă a vehiculului.

„Lumea se schimbă. Din ce în ce mai multe orașe eliberează politici legate de climă. În orice scenariu puteți lua în considerare viitorul mobilității, transportul public va rămâne un pilon cheie. Și aceasta este o mare provocare pentru industria autobuzelor”, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.

Solaris se concentrează pe transportul electric și va continua să facă acest lucru. Gama producătorului polonez de autobuze electronice este cea mai largă de pe piață și cuprinde modele de la 9 la 24 de metri.

Follow #infotrucker